torsdag 14 april 2011

Jag, maken och Sanna Nielsen...The Trekant. I somligas drömmar maybe.

Om jag i ett svagt, och hotat läge påstått att Sanna Nielsen är....hmm..tråkig, eller nåt, så tar jag genast tillbaka allt. Hon må vara in her twenties men jeezus så proffsig hon är. Och vilken karisma. Trist att det sällan framgår i tv-rutan.

Maken ville ta med sig talibanen. Som förkläde. Strax innan hon började så pep han i väg. Stod väl nånstans och skulle se lite lagom cool ut från scenen. Efteråt var talibanen i sjunde himlen, let me tell you.
"Min pappa röstade på dig i Melodifestivalen!" fick hon ur sig. "Jaha, hälsa din pappa!" Sa Sanna. Och log.

En stund senare stövlade jag tillbaka till henne. Som en fjant. Talade om att hon är makens frikort och kan jag please få ta ett foto till min blogg, "där jag har en följetong om dig." Typ.
Strax innan försökte jag övertala maken att följa med, "så kan jag ta kort på er två tillsammans. Det är liksom de närmaste du kommer henne honey".
...och så hade han kunnat rama in det och satt upp på kontoret hemma. Asså, man är ju en snäll fru. No hard feelings liksom. Men han vägrade.
En kvart senare ångrade han sig svårt kan jag säga. "Hon ser mycket bättre ut i verkligheten än på tv", fick han ur sig när han fått ordningen på andhämtningen.  (Och vi alla vet ju hur till sig i trasorna han varit ifrån soffan!)

Herregud, han kommer sova gott i natt den lille mannen. Keep on dreaming honey.

23 kommentarer:

Ting sa...

Hahaha!
Du är galen!

Sara sa...

Fniss! Så nära! :D

Charliesprak sa...

Så hårt du jobbar för makens väl o ve.
När han själv ballar ur.
Han är nog onekligen rätt nöjd och stolt över dig.

GudinnanT sa...

*ASG*
Du gjorde som jag sa...fan nu måste jag nog börja fundera på om det inte vore dax att åka på bloggträff...

Anonym sa...

Nämen vad i helvete Mona, nu kan jag inte ens skriva in bloggadressen innan jag ligger dubbelvikt på stolen med datorn nästan i knäet. Inte en gång blir man besviken! Du lyser upp även de värsta dagarna med dina texter! Har försökt få min sambo att hänga med, men jag läser ett par inlägg och han fattar noll, behöver jag förtydliga att han är av vårt motsatta kön!? Förresten, den där träffen ni ska på, har ni åldersgräns? Jag är 22, fast folk tycker mer jag lutar åt 60. Inget av det kanske passar ;)?

MonasUniversum sa...

Anonym: Klart du ska komma. Man behöver inte ha en blogg för att få följa med!

Anonym sa...

Jag tycker ni ser lika gamla ut...

Mamma Vilja sa...

Men du, shit alltså, jag tycker att Talibanen är betydligt sötare än Sanna!
Sicken liten pingla.

Mimmi sa...

Hahaha, helt underbart! Hur blev hennes min när du berättade om frikortet?
Till maken: FEGIS!

MonasUniversum sa...

Anonym: Ehh, det där var ju inte så snällt...mot Sanna!

Mamma Vilja: Ja, hon är en liten raring talibanen! Jag tvekade dock länge innan jag bestämde mig för att inte maskera hennes ansikte innan jag publicerade bilden.

Mimmi: Haha, hon garvade!

MonasUniversum sa...

Gudinnan: Kamma till dig för fan och kom med!

Chrissan sa...

Galning! :) Men trekant? Tja du ska väl vara glad över att få vara med iaf.;)

Intern1n sa...

Du är en snäll fru, nåt annat kan han aldrig mer påstå.
Det är mer fasetter på dig än vad som syns här på bloggen, du kronjuvel till människa, för att du har sån stil att värna om din integritet. I like!
Å det kanske var därför du inte tänker avslöja att du kanske frågade Sanna om hennes mått? Det mellan halsgrop o bröstvårtor. Var det så? Tänker du mörka det? Hur blir det?

Monika sa...

Sanna är grymt snygg. Talibanen är grymt söt.

Och jag fick världens ångest när du fick mig att inse att jag faktiskt ska ha nåt snyggt på mig när jag träffar folket. Herregud, jag hade inte ens börjat tänka i de banorna än! Ok, jag hade ju tänkt så långt att kläder kan vara en bra idé att ha på sig, men VAD... shit. Jag har nåt att fundera på ;)

Fast å andra sidan är det väl de flesta kvinnors ständiga dilemma? "Jag har ingentiiiiing att ha på miiiiiiiig!"

Och jo. Jag är snäll. Kanske till och med skitsnäll. ;)

Anonym sa...

HAHAHAHA, du är bara för underbar!
Sanna, denna härliga följetång. Vilken vändning! ;)
Talibanen är för jävlasöt för övrigt!

PGW sa...

Så nära men ändå så långt bort :-)

Sus sa...

Men gud vilket vackert barn ni har! Hur fan gick det till?

Sanna skulle man ju kunna tänka sig...Jag kan inte sluta stirra på hennes urringning.

(jo, jag vet hur ni kunde få ett vackert barn. Det är mannens förtjänst va?)

Karin sa...

Du bangar då inte för att pigga upp dina läsare. En perfekt start på något som jag tror blir en superduperhelg (sa upp mig i början av veckan och bjuder hem brudarna på bubbel och sushi i kväll för att fira, mannen är bortrest och solen ska skina hela helgen).

Miss 80's (aka Gabriella) sa...

Nu är det bevisat: du äger och du är galen. ;-) Tacka tusan för det, så vi får roa oss så här på morgonkvisten! Såååå modigt att knalla fram till henne och berätta om frikortet.

Kul att se lilla dottern på bild också. Jättesöt!

Kia sa...

Glöm nu inte att Sanna är rackarns trevlig också! Sjunger superbra, är snygg och trevlig - kan ge mig 17 på att hon luktar gott också!

Agneta sa...

Hahahaha! Du är ju för underbar!
Trevligt av Sanna att bjuda till lite. Bad hon inte om bloggadressen? =)

~Johanna~ sa...

De roliga är att de ser ut som en pistol är riktad mot sanna på översta bilden, skuggan av den. Som ett avslöjande vad du tänker. Hahaha

deeped sa...

Schysst dekolletage.