lördag 16 april 2011

En lördag i april, med maken..ingenjören.

Det är 15 grader varmt ute. Efter den svinkalla och pisstråkiga långa vinter vi har haft så är alla normala människor utomhus idag. Men inte jag.

För varför inte rensa skafferiet?
En tiondel av vad som fanns.
Och känner ni igen det här?

1..2..3..4..paket
Och det här;

Jag har f-n ris för ett dagis i ett helt år. Passar på att tappa ut en kartong på golvet och går ned i källaren efter dammsugaren. Upptäcker att något fastnat i slangen, så att suget är obefintligt.
Maken, som är på väg till jobbet (jamen varför vara ledig när man kan jobba med bokföring liksom.) tänder på alla åtta. Ja, han älskar ju att demolera saker, och undersöka konstigheter. Jag blir genast jefligt nervös kan jag säga.

Och mycket riktigt. En timme senare så är dammsugarslangen, plus fästen, isärplockade utan hopp om att det går att sätta samman ever igen. För plötsligt "passar inte delarna ihop." Jag vill att vi åker till vår hovleverantör inne i stan. En butik som har just vårt märke, men nej "vi drar till Bauhaus när vi storhandlar sen, dom borde ju ha delar så ta med dig allt i bilen när du åker."

Det slår liksom aldrig fel när det gäller den mannen.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Men Mona?!?! Micropop...påssås....och en Iphone??

MonasUniversum sa...

Så klart att jag har micropop! Och det är ingen sås, det är soppa! Bra för min gbp-mage serru!

...och iPhonen är makens!

Unknown sa...

Åk iväg o köp en ny slang, som maken inte får befatta sig med:) Kram

Hon den där i södern sa...

DU borde vara gift med mig, såna där dammsugare har jag lagat förr. :)
Själv har jag hittat en 3-liters påse med pengar i ett skåp. SÅ vi har dragit fram alla mynt och olika valutor och sorterat idag. Nästa gång jag ska till Norge behöver jag inte besöka bankomaten, kan man ju lugnt säga.
Och 1-kronor, halleluja, orkar inte ens räkna så länge. 5- och 10-kronor får blir kvar hemma för solarium och annat nyttigt.
Sen 2-liters påsen med slattar av främmande länders valutor ska skänkas till välgörenhetsbössan på Kastrup den 29e.
Men nu har vi koll på läget, man kan säga att vi rensat skafferiet med valutor. :)

Monkan sa...

Halleluja, det där känner jag igen, dock inte dammsugarincidenten annat än att saker fastnar där inne .... tro vad ni hade i eran ??? en råtta ?
ha en fortsatt fin helg
monika

Anonym sa...

Hon den där i södern:

Kolla årtalen på 1kronorna innan du använder dom! Är dom från 1968 eller äldre är dom värda en tia! Har själv hittat skålar fulla med mynt ett par gånger och hittat äldre mynt som är värda mer än vad man tror :)

/Micco

Anonym sa...

Micco:

Vart vänder man sej för att sälja äldre mynt och är det bara kronor som är värda nåt?

Anonym sa...

Hahaha, sorry, men det är så ljuvligt att äntligen känna igen sig!! Stackars dig, bubbel kanske?

Unknown sa...

asgarvar
som alltid
ja varför vara ute liksom

men i förra inlägget fanns det iallafall en latte från espresso house.
Det gläder mitt hjärta
Tazz o Kram

Anonym sa...

Anonym: Jag har bara sålt 1kronor så om du har några andra äldre mynt av värde får man googla sig fram eller besöka en mynthandlare :)

Jag bor i en liten stad och här kommer olika guld/silverköpare förbi lite då och då.

1kr mellan1942-1967 får man 10kr för och är den äldre än 1942 får du minst 20kr.

/Micco

Anonym sa...

haha, vi rensade också skåpen i köket härom dagen, och jag känner igen det där lite grann, att ha flera likadana öppnade förpackningar. Men du tar priset Mona! Shit vad liiiiiis du har! Du måste ha gigantiska skåp om du aldrig hittar liset och alltid köper nytt. :)

Charliesprak sa...

Appropå dammsugarhistorien, säger som min morfar alltid sa: Att köpa billigt är att köpa dyrt.
Torde kunna vara ett gott ordspråk när det kör ihop sig hos dig contra äkta mannen;)

GudinnanT sa...

Men vilken tur maken tog död på den dära fula dammsugaren...

Nu kan du köpa dig en snygg dammsugare istället tack för det maken säger man då :)

lisbeth sa...

Ser lika ut hos mig. det värsta är att jag aldrig vet vilka som är äldst.
Får lukta mig till vilka jag ska kasta

Jag i södern sa...

Micco, vi hittade några 1- och 2- kronor från 30- eller var det 40-talet. Vi la dom åt sidan "för framtiden". :)
Vete sjutton hur dom hamnat där bara!

MonasUniversum sa...

Charliesprak: Well, så jäkla billig är den inte, det är en Nilfisk..=)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Klankis sa...

De där jävla kexen är så äckliga dessutom, vem har kommit på idén? Blääää