Idag ringde chefen för Tele2´s kundservice. Hon bad om ursäkt och berättade att hon under sina år på företaget aldrig varit med om något liknande. Allt som kan gå fel har gått fel med vår flytt av abonnemang. Så illa att "vi kommer ha det här som skräckexempel vid våra utbildningar". Jag berättade att jag väntar på att abonnemangen skulle bli inkopplade så som idag faktiskt. Att jag just precis då gick och undrade var teleteknikerna var.
Jag var helt lugn.
Jag var artig.
Jag höjde inte rösten en endaste gång.
Jag sa inte ens "jävla skitföretag".
15 minuter senare ringde nån teknikchef. "Jag hörde att du hade problem med ett nummer, 08-31 xx xx?"
"Eh, nej. Det numret kopplade ni in den 19 november. Jag har däremot tre andra nummer som Relacom ska koppla in idag."
Jag var helt lugn.
Jag var artig.
Jag höjde inte rösten en enda gång.
Jag sa inte ens "jävla skitföretag".
1,5 timmar senare ringde teleteknikern. Eller vad en sån nu kallas. Han undrade om vi hade "några linjer in".
"Eh, det känns som om det var just det DU skulle ordna. Och nej, jag vet fortfarande inte vad utflyttarnumret var."
Jag var helt lugn.
Jag var artig.
Jag höjde inte rösten en enda gång.
Jag sa inte ens "jävla skitföretag".
Även om jag kände att jag var på g att elda upp mig.
Inte ens när han sa;
"Är det okey om jag kommer i morgon förmiddag. Jag har lite mycket just nu."
Kan nån se till att Tele2 går i konkurs?
Så kan jag göra lammstek av det där jävla Frank-fåret sen.
tisdag 4 januari 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
25 kommentarer:
jag väntar på fortsättningen av denna spännande berättelse.....
lycka till
Sinnessjukt vilken dålig service det är på det företaget. ska vara mycket noga med att inte välja dem som abonemang när jag skaffar ny telefon. Inte 3 heller (Tänker på Sus struldär )
Hej!
En av dina nya läsare... hittat hit från min svägerska Lenas blogg (mot min smala lycka).
Tack för det härliga sättet du skriver på... gett mig flera asgarv och leenden.
Ha det gott!
Kati (Katisblogg)
Men snälla människa, BYT! Sluta vänta, du hinner gå i graven innan de är klara. Ring Telia tex och berätta hur illa de andra skött sig så kommer de att bryta sig för att slå dem på fingrarna...
Ulrika: Alltså, jag är så JÄVLA trött på dem så det finns inte ord för det!
Malin J: Minst sagt dålig service. Hon sa att vi skulle höras efter att telfonerna är inkopplade, angående kompensation. Ska bli intressant.
Kati: Hej! Och varmt välkommen. Trist nog så är jag sjukt tråkig just nu. Det lär nog bli bättre när mässorna sätter igång här om ett par veckor, så du får stå ut!
Livet just nu: Jag ska, men just nu har jag så sjuukt mycket att göra. Sitter inte vid skrivbordet över huvud taget. Är på lagret hela dagarna och försöker röja och göra i ordning efter vår stora flytt. Plus förbereda mässorna som är i antågande.. Men sen jävlar!
Fantastisk historia... eftersom jag själv jobbar på kundservice så kan jag inte annat än le...
Ny läsare av din blogg sedan någon vecka tillbaka och njuter av varje stund!
Lugn, artig, lågmäld, inte säga-fula-ord-Mona. Hoppas verkligen det hjälper! Annars hjälper det att helt byta leverantör. Fattar inte, förstår inte, skulle aldrig ha sånt tålamod, som du trots allt haft och har. Skit samma vad man säger, tycker men jag själv säger Telia, oavsett allt.. de är i alla fall att lita på. Min erfarenhet alltså! Jag avskyr såna där "billiga" leverantörer vad det än gäller. I slutänden visar det sig att de är just "billiga"...
/Småländskan
Du, jag rekommenderat dig INTE att ringa Telia ist. Vi hade ungefär samma skräckhistoria som du, fast det gällde ett bredband som tydligen var omöjligt att koppla in, tills vi fick prata med rätt säljare. Han skulle ta upp vårat fall som ett "skräckexempel" på deras utbildningar, precis som du berättade om idag. Efter fem minuter var vårat bredband inkopplat, samma bredband som tydligen skulle vara omöjligt att koppla in I flera veckor.......
Eller så gör man som en förre detta chefs make gjorde när Bredbandsbolaget inte kopplade in bredbandet i tid. Han ringde således BBB, presenterade sig och påtalade att han jobbade på en kvällstidning. Tio minuter senare ringer VD upp och beklagar det inträffade, erbjuder fet kompensation och ytterligare två timmar senare är bredbandet inkopplat.
Det där om kvällstidningsjobbet var ju faktiskt sant. Att han jobbade med annonserna var ju en annan femma...
Vill du ha ett recept? Henrik på Matkomfort har säkert ett bra...
Kan ju säga, att det är överreklamerat att ha mintgelé till fårsteken. Späcka köttet med vitlök i stället. Och vira in den i folie med enbär eller enris. In i ugnen bara.... (jamen glöm inte att salta och peppra)
Servera med massa god portvinssås och ugnsstekta små potatisklyftor. Ah!
Till och med en gammal svart teletvåbagge blir delikat på det sättet.
Jag är nu inte helt insatt i turerna kring telebolagen men min erfarenhet från i våras säger att det är helt beroende på vilken underleverantör du hamnar i klorna på.
Jag trodde Telia var Telia men så var icke fallet. Efter många turer och slutligen en genväg via bekant som chefade över en stor del av Telia Mellansverige (och som såg till att handplocka lämplig kontaktperson) fick vi den växel och service vi ville ha.
Men?!?!? Vad har min stackars sambo gjort NU då? ;-D
Skämt åsido, på dem bara!
God fortsättning hjärtat, å bara så'ru vet ska du INTE åka till Reykjavik ett nyår om du inte gillar raketer...har aldrig sett så mycket, så länge, i hela mitt liv! I stil med "vi fixar ett eget vulkanutbrott, tjoho!" Kram, försök ta det lite lugnt emellanåt! (Spabadet är redo...)
Zuzikins: Darling, det är dags för middag. Hos oss. Måste bara mässa klart först. Är hemma igen den 1 februari.Pussa på fästmaken.
Du kanske är med i någon form av "blåsningen", dolda kamera/blogg what ever, och får massa kul saker. Typ nytt mässgolv som du alltid kan ta med...
*GILLA* *gapskratt*
Nu jobbar ju jag i ett konkurrerande bolag och jag finner det tyvärr hejdlöst hysteriskt underhållande att läsa dina inlägg om Tele2 (dock får jag väl tillägga att jag FATTAR att problemsituationen är allt annat än underhållande) - men fuck - så här kassa är vi också ibland.
Be maken ringa upp och presentera sig som reporter på Uppdrag granskning eller Plus eller nåt. Säg att han utreder ert ärende och hur det kan strula så mycket... Kan kanske få fart på saker och ting...
Efter så lång tid, varför vara trevlig på rösten, som du inte höjer alls? Nej, det behöver du inte göra heller, men när han frågade "om det var ok att vänta en dag till", varför inte prova att säga -nej, jag vill att ni fixar detta nu! Bara för att se vad som händer.
Butta
Hej!
Har precis hittat hit till din helt underbara blogg.
Jag har bara ett tips; ring pressen, typ Aftonbladet. Det borde sätta fart på de inkompetenta idioterna!
Lycka till!
Oj oj oj. Du, nu hoppar jag på ditt 'Såga Tele2-tåg'. Har haft Comviq/Tele2 på mobiler aplänge och det har funkat bra, hattat med hemtelefonen, men internet via vår kabeltv. Så igår ringer en övertrevlig drygjävel från Tele 2 och tackar mig, Linnéa, för att jag är en trogen kund och nu ska jag få bra erbjudanden bla bla bla. Nehej på internet kunde han inte slå det vi har, men Telia på fasta telefonen kunde han slå, oj oj oj Linnéa bla bla bla. Jag svarade 'nej, jag orkar faktiskt inte byta nu', men han gick såklart på med allt jag skulle tjäna osv osv, men jag svarade att jag inte byter utan att kolla med min man, och då ansåg han att det var klart. Jag sa nej, för i så fall måste jag ju bekräfta eller tacka nej till nå't om du vill skicka nå't nu, och det vill jag inte. 'Men Linnéa (vid det här laget har idiotfan nött ut mitt namn!), vill du inte tjäna på att byta bla bla bla' och mitt svar blir 'nej det vill jag inte och nu är du ganska påfrestande, så adjö' och med det lade jag på luren.
Så, Tele 2, måste ni anställa miffon som inte kan ta ett nej och som gör att man själv känner sig som boven i det hela?? Nej fifan, anställ vettigt folk om ni vill ha kunder kvar!!
Fortsätt stöka med dom, och credd för att du behöll ditt lugn!!
Hade en liknande skräckhistoria med Tele2 som "råkade" starta porteringen av vår telefon medan jag fortfarande hade betänketid betr det nya abonnemanget (ångrade mig inom ångertiden och ville behålla Telia). När porteringen var påbörjad kunde den inte hävas förrän den var slutförd, Telia kunde inte göra något förrän de kunde portera tillbaka, Tele2 skickade räkningar på något jag aldrig beställt, omöjligt att nå någon med beslutsrätt på Tele2, telefonnumret slutade förstås fungera, bla, bla, bla. Lösningen: Grät ut i min blogg, fick kommentar av RÄTT sorts Tele2-anställd (ber till Gud att han fått en bättre arbetsgivare vid det här laget) som terminerade hela ärendet och räkningarna. Kommer aldrig mer att överväga Tele2 för någonting!!
Tack för era kommentarer..och komplimanger. Det är ju tur att jag har den här bloggen, där jag kan spy galla på idioter. Jag vet att folk därifrån läser den..
Det har varit dags länge att göra stek av fåret... så kör på Mona ;)
Det jävliga med telefonsäljarna är att det är Telia och de andra bolagen som utbildar dem till att bete sig som de gör. Jag tycker synd om dem, sälj eller få sparken liksom.
MEN att de inte kan få ordning på prylarna lär ju handla om otillräcklig utbildning eller bara hål i skallen. Hoppas det ordnar sig snart, Mona!
Och, som vanligt, tack för alla asgarv! Kram Malin :)
Jag har jobbat med telefoniporteringar och kan bara säga att det är ett under att nåt nummer blir porterat korrekt. Och det är oberoende på vem du byter till/från. Porteringen i sig är likadan oavsett leverantör.
Förvånansvärt lowtech
Gällande telemarketingbolag så är de oftast bara underleverantörer till sin uppdragsgivare. Så deras teknik(namnsnämning, "jag vill inte sälja, bara informera" etc) kommer ifrån deras eget bolag och inte uppdragsgivaren tex Tele2
Skicka en kommentar