måndag 23 augusti 2010

Två klimakteriemiffon

Jag och den jämngamla kollegan delar rum tills maken kommer på torsdag.

En bra kollega. För hon gillar när det är kallt i sovrummet. Till skillnad från Pip-Larsson där hemma.

I 2,5 timmar nu så har vi legat i sängen. Och svettats. Som f-n. Vi pratar svettig i håret till och med.

Båda två ligger på varsitt håll och undrar på allvar om man har hamnat i klimakteriet.

Till slut får jag mål i munnen och säger att jag tycker att det är varmt. Skitvarmt. Kollegan håller med.

Några timmar tidigare hade hon vridit upp kylan. Trodde hon.

Mojängen var inställd på maxvärme.

Två ärkepuckon kan nu sova gott.

5 kommentarer:

Smultronblomman sa...

Har börjat sova med öppna fönster när jag är på hotell. Finns bara ett av de hotell jag brukar bo på som har en luftkoditionering som faktiskt fungerar.

Lina sa...

Hahaha, det där lyckades jag och en kompis med att göra på en färja mellan Polen och Sverige. Hytten kokade! För att inte tala om hur mycket VI kokade...

Häxan sa...

Hahahaha....Tack för det morgonskrattet :)

Jörgen sa...

Underbart!

Fisken sa...

Ha ha jag lider med er! Jag vill ha max 19 grader i sovrummet. Helst kallare! Betyder det att jag är i klimakteriet?