tisdag 24 augusti 2010

När man bor på 4-stjärnigt i Norge

Sorry, men jag kan inte låta bli att tjata.

Jag och kollegan är helt slut och bestämmer oss för att vi inte ens orkar gå ned till hotellets restaurang. Efter tre dagar här så kan jag fortfarande inte tro att de inte har roomservice. Det är ju liksom inte nåt varandrarhem vi bor på direkt.

Så jag tänker att jag ska ringa och fråga. Tittar på det obligatoriska skrivbordet. Som endast kan serva mig brevpapper, kuvert och ett litet anteckningsblock. Ursäkta mig, men vem skriver brev 2010?

Ingen pärm med hotellinfo. Inte ens en obligatorisk bibel.

Så jag lyfter luren och chansar med nummer 9. Hamnar i receptionen. Som bekräftar att detta hotell icke har nåe roomservice, men kan koppla mig till restaurangen.

Pratar med nån snubbe som säger att, visst, det går bra att beställa mat och äta på rummet, "men du må hämta den selv".

Så nu ska vi äta en favorit i repris; goda korvar, potatismos och till det dricker vi champagne.



Åsså lite svennechoklad till efterrätt.

6 kommentarer:

Lennart Pettersson sa...

Korv och champagne. Yes! Du är min kvinna, du!

MonasUniversum sa...

Har jag sagt att jag är stamkund på CityGross också? =))

Mr Lee sa...

Gooa Norgehistorier kan man inte få för mycket av och de är inte svåra att få material till.

Jag skall dra den med väg tullarna i Trondheim för dig någon gång när du har torka.

Unknown sa...

Champagne på rummet efter mässans första dag tyder på en viss framgång med försäljningen i Norge. Grattis för det.

Josefine sa...

hehe, jag skriver brev 2010, postade ett i förra veckan senast. men jag förstår precis hur du menar. Hotellet syår för brevpapper men har ingen telefonlista, det är lite märkligt.

CB sa...

Du bor ju på Thon hotell och de är väl inte kända för att vara lyxhotell. Har du hittat in till Oslo än? Vill gärna höra någon historia om hur du vimsar runt på något pendeltåg och kliver av vid Oslo S och tror att du hamnat i en herionkvart...