torsdag 1 januari 2009

Förr jösse namn! Pip-Larsson till make på nyårsafton.

Undrar om det är dags att flytta till ett mindre boende, när telefonen ringer och jag läser "maken" i displayen....

...och han ringer i från sängen och vill att jag kommer upp....?!!

Väl däruppe så framför han sitt ärende, och mumlar först; "vi måste ta hand om varandra bättre..."

Sen kommer det som verkligen var det stora problemet:

"DU måste ta hand om mig lite bättre när jag är sjuk."

Själv stod jag och förberedde hummer- och champinjonfyllda crepes, samt hummersoppa med vitlöksbröd, som jag tänkte servera till middag lite senare.

Och kände mig som Askungen när telefonen ringde.

Och väntade förgäves på att nån prins skulle ringa på dörren och ta med mig till balen på slottet.

Inte en jävel kom.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj, hög igenkänningsfaktor från detta hem! Gott nytt år!!!

Anonym sa...

Nu är det nästan så man börjar undra vad din make är av för ras?

Som renrasig "man" ;) måste jag få tala om att det finns ex av denna ras som INTE är av samma typ som det ex du gift dig med. (Kan bekräftas av min fru, hoppas jag...)

God fortsättning på 2009!

Anonym sa...

Din make låter precis som min yngste son på 16 =)
Hur gammal är maken?

Anonym sa...

Ta fram ett anteckningsblock och notera ALLT! Sedan kasserar du in tusenfalt när det är du som är sjuk ... Bara att visa svart på vitt!

Himla god mat lät det som förresten!

Kram!

Suzie sa...

Vojne vojne lilla kraken...
Så sjuk, hjälplös och oförmögen att ta hand om sig själv...
Hur många butiker var det nu han hade??

Anonym sa...

Han verkar lite klen maken, och rätt ofta. Men då har du ju lite att ta igen den dagen du råkar bli sjuk, se till att vara RIKTIGT ynklig då!
Kan intyga att Mr Lee inte är så ynklig som din make verkar vara när han är sjuk, även om han är ynkligare än jag är. Tror nog han bättrat sig sen vi fick barn, lät så på honom då. Han har inte varit sjuk sen dess, så vi får väl se!

Anonym sa...

Gott Nytt år Mona!! Hoppas att du lever och frodas o bloggar mycket under 2009! kram Pierre

Anonym sa...

ojj. Men du, vet du inte att alla kvinnor nästan är som Askungen när mannen är sjuk???? =)

Malin sa...

Jisses... men visst är det väl så att för de flesta karlar är en förkylning värre än att föda barn..? Du får väl önska honom ett Nytt Starkt år - kanske slår det in.

Gott Nytt till dig och din roliga blogg!

Anonym sa...

inte för att min man är pipig, men vänta på en prins gör man väl alltid? Tror inte det dyker upp någon men drömma går ju..