lördag 17 januari 2009

Vad man inte ser fram emot en lördagkväll.

Exempelvis en 42-årig make som precis fått hem ett Guitar Hero-spel. Eller vad det nu heter.

Och absolut måste prova det 21.00 en lördagkväll.

Och eftersom det endast verkar vara rockjävlalåtar, som man måste ha högsta möjliga ljud på, så kände den 43-åriga trötta hustrun att hon borde fördjupat sig i makens första förslag;

att bjuda hem de två personer från Trelleborg, som besökte oss i vår monter idag.

Nä. Tordes inte.

Istället ska det sittas i soffan och hållas i en gitarr (ja, han är ju trots allt 42 och då orkar man inte stå), och det ska skakas med gitarren, för extrapoäng, så att hela soffan flyttar på sig.

Som en jävla fjunig fjortis.

Icke.

I stället blir det sängen för min del.

Go'natt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

hahahA gh SUGER!! TYCKER JAG

Anonym sa...

Jag tycker faktiskt att Rockband är ganska kul! Vi fick det i julklapp och till en början kände jag bara: NEJ! Men jag gav det en chans och banne mig, det var ju för tusan rätt skoj!!!! Ge det en chans,vettja! :)

MonasUniversum sa...

Mmm...jag gissar att jag måste prova. Alla pratar ju om det.

Men idag är jag för trött. Och sur. En annan dag....

Anonym sa...

Det är APSKOJ!!!! Löööver! Asså. Testa!

Anonym sa...

Jaha!

Då bjuder vi in oss själva då!

När kan vi komma?

Vi gillar öl och kött!

Trelleborgsmaffian!

Anonym sa...

Ni får komma ner till oss i skåne istället!

Du måste erbjuda något som överträffar guitarhero....läckra undisar brukar funka....ha ha

Sofia - SofiaFj sa...

Förlåt Mona, men "hejja maken". Jag förstår honom. Älskar fullkomligt Guitar Hero själv.

✿Ewa sa...

Ja, det bästa med att sonen fick guitar hero av flickvännen är att
1,Att han har det i sitt rum
2, när mamman vill ha tyst omkring sig, drar på hörlurarna och spelar på.

Det är super kul! Jag förstår det och jag gillar själv de flesta av låtarna Men jag skulle packa min väska och dra om maken satt i soffan och spelade...