fredag 30 januari 2009

Hoppsan. I elakhetens tecken.

Vi har en himla massa telefonnummer på företaget.

Dels för att många av dem uppenbarligen behövs, men också för att maken har separationsångest.

Så ett av dessa onödiga nummer använder vi egentligen inte just nu, men "det är ju så bra, och det slutar på 00, och ett sånt nummer vill ju alla ha."

Så bara-för-att så har jag det numret inkopplat på en telefon i mitt rum. Det är i och för sig bra med ett direktnummer till mig.

Det ringer hyfsat ofta i den. Jag svarar. Och det är alltid samma sak, nån har ringt fel. Oftast så har jag varit så stressad så jag har inte lyssnat så noga på vart alla tror de har kommit.

Den här veckan har jag det. Och just nu har det varit många felringningar. Och jag har haft kul. Alla tror att de kommer till en tandläkare. I början så jag "tyvärr", men sen var det nån som sa att "jamen, jag har ju en ny reklambroschyr här och det står verkligen det här numret."

Då blev jag irro. Reklambroschyr är lika med massutskick. Och gör man ett massutskick så BÖR man kanske korrläsa ordentligt. Hade jag gjort ett sådant misstag så hade jag ringt upp det drabbade företaget, bett om ursäkt och förberett dem. Och kanske skickat en blomma. Eller nåt.

Men.

Nu leker jag tandsköterska och avbokar/ombokar alla tider.

Är man så jävla klantig så får man skylla sig själv.

14 kommentarer:

Melkers Mamma sa...

*skrattar hysteriskt*

Isabelle sa...

Du är underbar!

Jag har en kompis som alltid fick en massa felringningar till ett bageri. En tidig lördagmorgon fick han nog och tog en emot en stor beställning av tårtor *L*

Pernilla sa...

He he. Kanske kan du sedan faktuera dem för att de inte har dykt upp!?

Anonym sa...

hahha du är elak ;o

Anonym sa...

men hallå, stopp ett tag! Det är ju inte kundernas fel, ska de behöva dyka upp på felaktiga tider då de ringt ett nummer de tror är korrekt! Snacka om att driva med folks tid. Jävlas med rätt människor Mona!

Anonym sa...

Du är en tjej i min smak, ha,ha.....fortsätt så!

Anonym sa...

Ha ha..en bekant till oss fick ofta telefonsamtal som skulle till en pizzeria som levererade vid dörr. Han tog upp beställning och frågade även om de ville ha vin med vid hemkörningen :-)

Anonym sa...

Det är rätt! Boka om dem till kvällstider och säg att mottagningen bjuder på lagningen då de måste komma på kvällen. :)

MonasUniversum sa...

Jamen nu fick jag ju dåligt samvete för Ella har ju rätt! Så jag ska vara snäll. Vad jag inte skrev var att jag ringde tandläkaren ifråga, efter att ha luskat fram dennes extremt lika nummer, och hon var svinotrevlig. Och detta eldade upp mig ännu mer. Men Ella har rätt; det är ju inte patienternas fel.

Anonym sa...

Låt häxan brinna! ;)

Erbjud henne att köpa nummret för en nätt liten 5-6 siffrig peng med vidarekoppling, eller så fortsätter du din service som "Ulla-bella-sekreterare".

Rebecca sa...

Mona, tack vare dig kommer jag bli lastgammal (ett gott skratt förlänger ju livet, vad gör då inte några tusen tack vare dig?).

Anonym sa...

Nej, nej, nej... jag håller faktiskt med Ella. Jag skulle bli svinarg/ledsen ifall jag hade tagit ledig från jobbet och kommit dit och det inte fanns någon tid för mig där. Jag är väldigt tandläkarrädd och går bara i yttersta nödfall, dvs när jag har så ont att jag bara grinar... Så jag är glad att du har insett att det inte är kundernas fel och kanske slutar att boka och avboka tider. Däremot så var det ju lite roligt, om det inte hade varit så att det hade drabbat någon...

Lee

Malin sa...

Kan jag komma och få en rotfyllning gjord? Fredag eftermiddag kl 16 passar mig bra :)

Anonym sa...

Ett litet extraknäck kanske??;o)

Nej, som många andra skrev så är det ju patienterna med tandvärk som får lida ännu mer..