fredag 16 januari 2009

Smisk på fingrarna.

Jag är inte bara utställare på mässan, jag är även inköpare till vår butik.

Så maken skickar iväg mig och butikschefen (som även råkar vara hans syster) till en ny leverantör.

Vi ska testa en ny produktlinje. Och maken sa därför till oss att hålla oss till budgeten; 3000 kr. Eller max 4000 kr.

Så vi knallar in i montern. Och handlar lite sånt. Och lite sånt. Och så kan vi väl testa det där också.

Svägerskan får en ihopvikt ordersedel.

Som hon ger maken när vi kommer tillbaka.

En sekund senare hörs ett illvrål.

"14OOO TUSEN KRONOR! FJORTONJÄVLATUSENKRONOR!! Hur fan bar ni er åt?"

Svägerskan är supersnabb: "Amen du ser, det går ju inte att handla med Mona!"

Så nu är jag förvisad till frysboxen.

Och jävlar om skiten inte säljer.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köper!!! Litar blint på din smak. Och sen kan vi sitta i frysen och käka glass ihop. Om du tar dig an Centerstrutarna. För dom smakar ju skit, rent ut sagt! ;-)

MonasUniversum sa...

Nä för fan, här pratar vi inte smak. Här pratar vi vad kunderna efterfrågar. Aldrig i livet att jag skulle ha skiten hemma!

Anonym sa...

Nähä.. då vill inte jag heller ha det... :-D

Fast det är klart... när jag tänker efter... centerstrut var din passion, och jag hatade dom som pesten.... så om ett halvår kommer jag säkert ha halva ditt sortiment i mitt vardagsrum. Och trivas med det som faan.

Anonym sa...

Var det därför du var sur på maken när vi kom in i montern?....ha ha

Tänk nu om det säljer satan! Då tycker jag han kan äta upp sin ena strumpa!

Det var jättekul att träffa dig i dag. Du är verkligen lika go och glad i verkligheten som på bloggen!

Anonym sa...

Kan ju aldrig vara värre än ankorna!!!

Anonym sa...

jag tror på dig ! Även om du just nu är en dårlig bloggkompis!!

Anonym sa...

Men hallå!!??

Vi vill köpa in allt som säljer! Det kvittar vad fan det är för nåt, bara det säljer!!

Ro hit me tipset! Vad köpte du?

Jag har hört att trädgårdstomtar är hett i Tyskland....

Kan det gå i Sweden? Gillar vi sånt? Jag tror annars att marmorbord kommer....och skinnsoffor....

Imorgon ska det handlas!

Anonym sa...

Hörru, nu får vi snart träffas IRL, för jag kommer att pausa från bloggvärlden (åtminstone privat).

Kramar!

Anonym sa...

Ska du träffa Stalker? då vill jag vara med !!

Carina sa...

Härligt Mona!
Du lyckades igen, hade han trott på sin budget själv!!! Han har väl varit gift tillräckligt länge för att förstå att pengarna inte skulle räcka;)
Det var skiitkul att äntligen träffas!! Det får inte gå så här lång tid till nästa gång!
Lycka till i helgen.
Kram Carina

Anonym sa...

Planerar du någon form av hämnd på svägerskan?? ;o)

Anonym sa...

Maken borde känna dig OCH syrran vid det här laget ;). Det var väl bra grejer eller hur!

Ewa