måndag 5 januari 2009

Genustävling på hög nivå.

Telefon ringer på jobbet.

-"Det har gått en propp!"

-"Ehh, jaha...?!"

-"Amen, hur byter man?"

-"Ehh, hämta en stol, ställ den framför ugnen, öppna skåpluckan ovanför micron och byt propp! Det sitter in lista intill på vart alla proppar går. Hur svårt kan det vara?!"

-"Amen, var finns det proppar?"

-"I samma skåp givetvis!"

Kära läsare.

Vem är mannen och vem är kvinnan i detta samtal?

Du vinner en helkväll med min man om du svarar rätt.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... om man som man i huset inte vet sådant, då ringer man någon annan än frun i huset och frågar!

Varför ge dig mer pluspoäng när du redan har så du kan inkassera för ett helt år?

Finns säkert någon kurs eller samling av "Timells bästa" på DVD du kan köpa honom.

MonasUniversum sa...

Haha, sant, men det är väl en jävla tur att han är en jävel på excelfiler och att håva in stålingar!!

Så Timell är därmed inget alternativ. Snarare nåt med Donald Trump.....

Tack för ditt erbjudande förresten, hann aldrig svara. Det fixade sig!

Anonym sa...

Kalla på Händy Many....

Har han piggat på sig, maken alltså?

Din make är vårt samtalsämne så fort vi är i köket och lagar mat!

Anonym sa...

Lungt, kul att det löste sig!

Förrästen: Är det Formex snart? Funderade på att besöka den och se om det går att hitta några snygga peppar/salt kar. ;)

Dubbelörn sa...

Är helt övertygad om att det finns andra kvalifikationer hos denna "hunk" *skrattar*.

Precis som det finns här hemma vad gäller allt annat än kartläsning o lokalsinne *asg*.

Kramar

Dubbelörn sa...

Håva hem pengar är han suverän på!! Och Excel är han en fena på!!!

Så vaddå lokalsinne, spelar roll... *skrattar*.

Anonym sa...

Jag väntar på att maken ska börja blogga...

Anonym sa...

"Du vinner en helkväll med min man om du svarar rätt."

Kära Mona.... och maken. Jag är lite trött på karlar i allmänhet just nu. Så jag röstar på Talibanen. *hoppas, hoppas jag inte vinner*

;-)

Världen enligt J. sa...

Det skulle vara riktigt intressant att få träffa maken IRL!

Härom dagen gjorde jag den egna maken nervös genom att meddela att det finns andra blogg-makar som säger ännu mer citatvänliga saker än han själv. Då såg han lite blek ut...

Anonym sa...

Jag gissar på att maken var den som inte klarade propparna och hoppas jag vinner, eftersom jag är så nyfiken på denna outsinliga källa till historier.

MEN, han får absolut inte bjuda mig på mat. Jag vill leva lite till.

Anonym sa...

Gillar du din man överhuvudtaget?

Anonym sa...

Anonym: Klart hon måste gilla sin man! Varför skulle man annars skriva så mycket hjärtligt om honom? Rena glädjespridaren! Bokstavligen! ;)

MonasUniversum sa...

Käre Anonym: om du har läst hela min blogg, så skulle du inte fråga.

Tack Victoria och Dubbelörnen!

Mr Lee: Mmm, den startar den 15:e, men om du ska ha salt/pepparkar så lär du få vänta till Hem-mässan i oktober. På Formex säljer vi bara snygga grejer serru!

Maria: japp, nu är han på benen igen!

Inna: skulle inte tro det! Jag är roligare, trust me!

Ahh, Jupp: jag tror att Mr Lee, som vann, inte har något emot att jag skickar maken till dig. Ni har ju en del gemensamt. Trots allt!!

Anonym sa...

Skicka över honom i BMW:n så skall vi nog kunna slå död på några timmar! :)

Hoppas jag får tid att ta en sväng på Formex, behöver en ny hylla till Playstation, förstärkare mm. (Jepp, min fru är helt med på ny möbel till TV rummet och hon får vara med och bestämma!)

Anonym sa...

Ha ha - jag skulle hellre vinna en helkväll med dig; jag behöver både få skratta och ha hjälp med att fixa en hel del saker här hemma. ;-)

Gunilla sa...

törs inte svara...vill ju gärna inte vinna. Ingen höjdarvist precis...;)

Gunilla sa...

vinst heter det ju...

Z sa...

Jag antar att din man mår bättre och att Janssonsbakterien lämnat hans kropp.... Och att nu har det uppstått nya små problem i hans värld.... ;-)

Majsanochmalla sa...

Anonym...

Måste man gilla sin man också?!!? Holy Moses.. Vilka krav!

Det räcker väl för fan med att man gillar deras stålars! ;-)

Att man har en nära och äkta kärlek till bilarna de släpar hem!

Pok

Mallaläsmellanradernabralla

Anonym sa...

Var eeee du? (Som min dotter brukar skrika dagligen!)

Saaaaaknar dina inlägg! Det var ju mer än ett dygn sen!

Beroeeeeende av dig!

Det här lät ju inte hysteriskt, nä, inte alls!