fredag 23 januari 2009

Luggad

Inatt vaknade jag vid 02.20 av att maken slet av mig håret.

Eller ja, det kändes så.

Först kunde jag för mitt liv inte begripa vad det var. Jag kände bara att mitt hår höll på att slitas av.

Jag har långt hår.

Jag har en spikmatta.

Varje kväll lägger jag den i sängen, sätter på tv:n, väntar 30 minuter, och tar sen bort den. Mattan alltså.

Förutom alla de dagar jag somnar och får dra bort den nån timme eller två senare.

När jag lade mig igår så drog jag upp mattan på kudden, eftersom jag hade lite ont i nacken.

Sen stensomnade jag.

Och på något jävla sätt hade jag lyckats trassla in allt hår i spikmattan.

Och det gick fan inte att få bort den.

Stapplar in i badrummet med en spikamatta hängades i håret.

Efter många om och men så lyckades jag få bort den.

Kravlar tillbaka till sängen och svär allt som går att svära.

Hur jävla dum får man vara?!

15 kommentarer:

Anonym sa...

det gör inget attman sovnar på mattan,men trassligt med håret förstås hahaha varinte du just hos frissan??

Anonym sa...

Hahaha
Det är tur att du inte är blondin raring =)

reneesfotoblogg sa...

Är du sadomasokist eller möjligen kvinnlig fakir?
Ligga på spikmatta!!!!?
mvh R

anjocapi sa...

Om man bortser från hårtrasslet, visst är spikmattan bra?

Man sover ju som en gris (hm, sover grisar speciellt bra i jämförelse med andra??) efteråt!!!

Anonym sa...

Sätt upp håret i en tofs på skallen!

Ha, jag kan se dig mitt i natten få flippespel på mattan och håret! Stackare. Jag minns när man var ung och trasslade in mig i locktången. Lite samma panikkänsla.

MonasUniversum sa...

Alltså, jag kan verkligen rekommendera spikmatta. Det är ju inte några riktiga spikar utan hårda plastspetsar, 6000 st. Låter konstigt men är grymt skönt för ryggen!!

Anonym sa...

Annars var din första intuitiva missstanke inte helt fel. Vi finnar har en förkärlek för att slita kvinnor i håret, fast...vi gör det ju när vi knu...menar när vi älskar er....Och NI gillar det!!

Anonym sa...

Ursäkta för min djurpolis, han är lite djurisk ibland.

Anonym sa...

Det finns bara en... :D

Anonym sa...

*asgarv*!! Tack för att du förgyllde min trötta lördagsmorgon. Jag har också en spikmatta och kan rek. den, det gör ont men är skönt??eh hur lät det där.. Hoppas det gick bra med håret och frisyren..

Sofia - SofiaFj sa...

Underbart!!!!

Anonym sa...

Jisses, ett besök hos frissan inplanerat snart då!

Anonym sa...

Aj säger jag bara, måste gjort riktig ont! Hoppas du har något hår kvar... :)

Monica sa...

är ni fortfarande intrasslade??

Anonym sa...

riktigt roligt.
som alltid hos dig Mona