tisdag 20 januari 2009

Spring, spring

I morgon ska jag vara på jobbet vid 7. Tänkte göra löner i lugn och ro.

Vi är ca 60-70 personer. 99% är timanställda.

Och varje månad är det samma procedur;

hustru gör löner...

...hustru kollar noooga att make sitter i telefon när bokföringsjournalen är klar och läggs på hans skrivbord...

...RÅKAR samtalet ta slut innan hustru hinner ut ur rummet så är det run, run like hell som gäller...

för annars är det: "hur FAN kunde det bli så MYCKET?!!"

Varje månad.

Varje år.

I 10 år.

Så i morgon funderar jag på att lägga mappen på bordet innan han kommer och när han väl dyker upp så drar jag till fiket och köper semlor. Eller nåt.

Utan mobiltelefon.

Ny taktik.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Borde funka tycker jag.

Monica sa...

tycker jag med vi kan ta en semla tillsammans!!

Anonym sa...

Det låter dyrt med så många anställda!

Hade maken kunnat klona sig hade han säkert gjort det och varit på alla ställen själv och jobbat järnet....

Anonym sa...

Din make alltså...

Anonym sa...

Jag skulle ha funderat på ett nytt jobb!! ;o)

Anonym sa...

Det fungerar säker och motion på köpet, så skippa semlan så har du snart bränt bort de där extra som du ´ville bli av med ;-)