tisdag 20 januari 2009

Talibanen undrar

Talibanen lägger pussel och plötsligt frågar hon;

"Kommer du att föda fler barn?"

"Näe, jag har fött klart." Svarar jag.

"Jaha. Då kommer bara ett barn från pappas snopp eftersom xxxxx(storasyster) kommer från Peters snopp!"

"Mmm", svarar jag, som inte alls är upplagd för någon sex- och samlevnadskurs två minuter före sängdags."

"Men pappa vill ju ha flera barn."

"Mmm, men då får han köpa en ny fru." Säger jag, utan att tänka mig för. Mitt inne i ett jobbmail.

Tyst.

"Vadå, KÖPER man sin fru?"

Jag återkommer till verkligheten och får komma med en snygg förklaring.

Geez, det var nära ögat. Hade ju sett fint ut om hon kom till dagis i morgon och talat om att pappa har köpt sin fru.

Fast.

Det är väl en definitionsfråga.

Eller?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... den där Talibanen verkar vara ett himla "vaket" barn" :D

Monica sa...

Sara hon är vacker och jäkligt smart!
som sin mamma ;)

Det enda med mamma är att hon är livrädd för sex!
Pappa kanske kan ta den biten istället

Josefine sa...

Hur tog du dig ur den konversationen? ;)

Mita sa...

Hahaha!

Isabelle sa...

Underbara fantastiska Talibanen! =)

Och såklart det är en definitionsfråga, haha...