onsdag 21 januari 2009

Talibanen och mailkorrespondens.

Talibanen har hittat ett nytt sätt att stalka mormor.

Email.

Medan jag lagade mat igår, skrev hon detta på egen hand;

HEJ

DET ÄR XXXXXXX. JAG UNDRAR NÄR NI KOMER HEM TILL MIG? KAN VI BAKA
KAKOR NÅGON GÅNG?

Hon får ett svar om att mormor och morfar kommer och hälsar på nu på söndag. Punkt.

När vi kommer hem idag så frågar hon om hon får maila igen. Jag lagar mat. Och noterar senare detta mail;

HEJ DET ÄR XXXXXXX.
HUR BLIR DET MED KAKORNA UNDRAR JAG
KRAM OCH PUS ÄLSKADE MORMOR

Så jag gissar att mormor inte lär ha något val. Och det var väl därför hon lade till "älskade mormor". Och ibland kallar hon mormor "gullet"...

Hon vet hur en slipsten skall dras.

7 kommentarer:

Monica sa...

som mor så dotter antar jag!

Anonym sa...

Hon är smart lilla talibanen men jag är övertygad om att hon älskar sin mormor! Jag tyckte det var riktigt gulligt 6 årssmart skrivet:-)

Anonym sa...

Åter från Norrland så konstaterar jag att Mona och Talibanen fortsätter förgylla min tillvaro!

MonasUniversum sa...

Jag undrade just var ni var!!

Anonym sa...

Underbart!

Talibanen vet hur man ska bearbeta mormödrar på bäst sätt :)

Anonym sa...

Finns ingen som kan manövrera en mormor som ett barnbarn. Jag bävar...

ullrika sa...

haha! det gäller att leta fram rätt knappar. å det kan hon redan? wuff... :D