onsdag 21 januari 2009

Karma

Jag ska ha mens.

Jag blir jävligt godissugen när jag ska ha mens.

Jag vill inte dela med mig.

Så jag väntar tills talibanen går för att lägga sig med sin far.

Sen går jag ut till hemliga skåpet i köket och hämtar min alldeles nyinköpta choklad.

Som jag köpte i all hast häromdagen.

Tar en munsbit samtidigt som jag skriver ett mail.

Efter en sekund brinner det i hela munnen och jag kastar mig ut till köket för att spotta ut det i slasken.

Och hinner tänka att det bergis är maken, eller tonåringen, som hällt peppar i förpackningen.

Tills jag själv läser:

80%-ig choklad med CHILI-smak!

Men för i helvete! Vem kom på den särdeles dumma idén att smaksätta CHOKLAD med chili?!!

Herregud.

Inte ens chokladen kan förbli vanlig, hederlig jävla choklad.

Nu är jag sur.

5 kommentarer:

Monica sa...

Chili choklad är ju as gott!!!!

Anonym sa...

Det är fördjävligt. Jag håller med...choklad ska smaka choklad! Jag ser dig framför mig. Du har verkligen sett framemot din alldeles egna chokladstund.

Anonym sa...

Testa den med citron och ingefära istället - SUPERGOD!!!
(Det är den med nått gult på framsidan istället för nått rött äckligt....) ;-DDD

Anonym sa...

Köp 250g blandat på Ejes och du är frälst från alla dessa konstigheter de blanda ihop 4 ever. Har full förståelse för din reaktion Mona!

Malin sa...

Men Mona, vi åt väl den hemma hos Majsan?