lördag 3 januari 2009

En 5-årings mantra.

Hon är smart min lilla taliban.

Det händer att hon blir rädd när hon ser en film.

Igår satt hon och tittade på en ny Barbie-film (som man ju kan tro är riskfri).

Rätt var det är så hör jag henne mumla. Hon mumlar samma sak, om och om igen, i säkert 20 sekunder.

Jag lutar mig mot henne och hör;

"Det är bara i sagornas värld, det händer inte på riktigt, det slutar alltid lyckligt. Det är bara i sagornas värld, det händer inte på riktigt, det slutar alltid lyckligt."

Om och om igen...

Bra tjej reder sig själv.

3 kommentarer:

Suzie sa...

Jag tror vi ska ta lärdom av talibanen i detta fall....

t.ex. när du ska slipa trappan...
"jag är duktig och stark, jag klarar allt"

eller inför krogrundan
"jag är sexig och snygg, får vem som helst på rygg"

Monica sa...

hon är för söt ,)

Anonym sa...

Hon lär sig tidigt. Hon ligger före maken där tror jag, han kanske ska gå kurs hos henne. ;-)