fredag 2 januari 2009

Insnöad

Ajm sårry, men det senaste dygnet har jag tillbringat med att surfa runt på Sveriges alla inredningsbloggar.

Eller ja, det känns så i alla fall.

För jag är så in i döden trött på att "vänta" på maken. Vänta på att han ska ha tid, vänta på att vi ska ha råd, notera att pengar flyter in, men lagom till att det är dags, så har han placerat dem i ett nyförvärv.

Så nu jävlar. Nu jävlars ska det göras om här hemma.

Jag börjar i morgon.

Ska slipa trappan upp till vinden, där vi har gästrum. Ska slipa, måla och lacka.

Och bestämma ALLT själv.

Han får väl göra om'et om det inte passar. (Ha, that will be the day!)

Ajm så smart.

14 kommentarer:

Monica sa...

kommer förbi nån dag och kollar hur långt du kommit !! hur går det med pip larsson förresten?

Anonym sa...

Trodde nästan för ett tag att du låg och hulkade ;-)

Smart att ta tag i detta när maken är lite smådålig... för då orkar han bannemig inte protestera heller! *haha*

*Vinkar till hela familjen*

Monica sa...

ska du bjuda hem trubaduren?
bloggträff?

Isabelle sa...

Haha.. very smart!
Men du, tare lugnt och akta ryggen.

MonasUniversum sa...

Pip-Larsson är pipigare än pipigast!

Ja, kom förbi du!

Och vink, vink Juppalainen!

Isabelle: mmm, jag ska, jag lovar. Ska börja gå på bandet igen, men lite lugnare denna gång!

Monica sa...

http://peterbarlach.blogspot.com/2009/01/lgenhetsturn-februari-2009.html

Anonym sa...

Tips från en som gjort precis det (slipat o målat en trappa) - hyr in någon som gör det åt dig!!! Det är betydligt större jobb än man tror innan man börjar. Så lyd ett gott råd; ta in hantverkare! Må gott/Nina

Maria sa...

Hejja Mona hejja...
kramisar o gott allt!!!

Z sa...

Låter smart men jobbigt! Lycka till!

Dubbelörn sa...

Herre Gud bruden nu har ju vår kära Reinfeldt grejat rotavdrag. Så det är bara att ringa o boka gubbar som fixar alltihopa o till bara halva kostnaden!!

Här har jag redan ringt o bokat för badrumsrenoveringen... För inte händer det något om jag ska vänta på kära mannen.

Bra kvinna reder sig själv ;)

Stor varm nyårskram till dig

Suzie sa...

You rock!!

Anonym sa...

tips på bra inredningssajt om du inte redan hittat dit... folk tar kort på sina hem och lägger in där... jag bor där i perioder, eftersom jag är som du, vrider nacken ur led när jag är ute för att kunna titta in hos andra =)

www.styleroom.se

Lee

MonasUniversum sa...

Lee; Jag VEEET, det är precis där jag har varit! Herrejävlar vad idéer jag får. Fast ibland kräks jag. Och så är jag förvånad, eller inte, över hur lika alla har det: svart/vitt. Som i och för sig är skitsnyggt.

Säger hon som har svarta gardiner i matsalen, svarta matsalslampor och svarta skinnstolar till....

Anonym sa...

*fniss* joo det är mycket som är lika, men det går att hitta lite inspiration i mellan också... säger hon som precis har målat vardagsrum samt matsal i vitt med svart fondvägg... *visslar*

Det finns en till, liknande:

www.mininredning.se

Fast den är krångligare, för där måste man klicka på bild för bild, men inspiration finns där med... =)

Lee