måndag 12 januari 2009

Min man och hans JÄVLA skitfiskar!

Ni som har hängt här ett tag vet.

Ni vet att min mans stora dröm är en katt. Eller en hund.

Men mannen i detta hus har en jävligt grinig fru, som säger "självklart kan vi skaffa det OM jag får städning minst 2 dagar i veckan, och slipper plocka upp bajskorvar."

And money talks. I alla fall när det gäller maken. Det är inte att tänka på alltså.

Så han fick fiskar. Det var lagom tyckte jag.

Det började med två sketna fiskar i en rund skål.

Nu sitter vi med ett akvarium på ett par hundra liter och en miljard fiskjävlar.

Men för er som är nya så orkar jag inte ens dra vad detta har inneburit för hustrun i huset. Ni får helt enkelt lita på mitt ord.

I alla fall.

Fiskarna dör mellan varven.

Och det är nästan så att han vill ha en begravning varje gång. Det är ramaskri och tandagnisslan varje gång.

Och det ska daltas. Vanligt flingkäk? Icke, näe, det ska vara specialkulor. Givetvis.

Men dom dör som sagt.

Och det byts pumpar. "Fan, det måste bero på pumpen."

Så högst upp på önskelistan till jul stod en värstingpump.

Den överjävligt gnälliga hatar-fiskar-frun åkte givetvis och köpte en.

Maken fick en orgasm när han kopplade in den.

Men nu börjar han yra om att han vill ha ett större akvarium.

Och jag överväger starkt att undersöka vad utgången av fiskar och klorin i kombination skulle innebära .

13 kommentarer:

Anonym sa...

Skaffa en misse som äter upp ALLA fiskar!

Anonym sa...

.....alla BAJSFISKAR menade jag såklart!

Monica sa...

det räcker väl med städning 2 ggr i veckan där nede?
och en katt?
Jag har sagt det för och gör detigen , jag kan komma hem och hjälpa dig städa akvariet....

Anonym sa...

skaffa sen ett jävligt bra schäfer, ett top-of-the-pops exemplar. Låt den äta upp missen!

Anonym sa...

Vem städar akvariet?

MonasUniversum sa...

Många bra förslag här ser jag.

Pangis: det är han som städar. Första året fick jag stå bredvid och hålla koll på en slangjävel. Men sen sa jag upp mig. Så nu får talibanen göra det.

Anonym sa...

Jag säger bara akvarieleasing.se till nästa jul
Puss och hej!

Anonym sa...

Köp en katt... som äter upp alla fiskar

sedan en liten jycke som jagar bort katten....

sedan en stor hund som äter upp den lilla jycken...

sen smetar du in makens alla kläder i klipulver och hävdar bestämt att han är allergisk.

Varti ligger problemet?

Pangbruden sa...

Jag förstår hur du har det.. KP har också ett akvarie.. men å andra sidan så har ju jag katt.. Han får ta hand om den med..

Anonym sa...

garv,cool blogg. kram

Anonym sa...

Andas andas..Det är hans fiskar, hans problem. Gnäller han över det, tänk: Ja ja det är han som har något obearbetat i bagaget.

Eller så skaffa en hund som HAN måste sköta, en ras som kräver mycket motion. Antingen får du hjälp med dina extra kilon eller så får du skön ensam tid hemma när maken är ute och släpar i kopplet efter hunden;-)

Monica sa...

Deeeejåååååå
Hohoho hoppar upp o ner ??
Ser du mig ???
Ska du inte ha en spelning hemma med bloggträff?? ;)
Vore kul!!Att du bor i hus gör ju inget ,mera plats ;)

Anonym sa...

Kombinationen skulle ge jävligt bleka fiskar!! ;o)