måndag 26 januari 2009

Boktips vid bloggtorka.

I fredags bestämde jag mig för att inte öppna datorn på hela helgen.

Trodde jag skulle få svår abstines men det rådde Lisa Marklund bot på.

När jag för länge sen läste ut Nobels testamente så kände jag att jag fått nog av henne. Tyckte den var mycket dåligt skriven. Och sen kom Gömda-debatten.

Men i helgen tog jag tag i Livstid och En plats i Solen. Jag läste ut båda.

Visst, inget underlag för Nobelpris, men bra mycket bättre än det hon tidigare lyckats med. Jag blev väldigt överraskad. Och som hon själv skriver i en av böckerna: hon har aldrig skrivit en deckare förut.

Tycker nog att hon ska fortsätta med det. Verkar lugnast så.

Så har ni bloggtorka så vet ni vad ni kan ägna er helg åt.

2 kommentarer:

Monica sa...

jag har den solen boken hemma,men jag tror jag måste läsa dom andra först!

Anonym sa...

jag hann sakna dig :)