fredag 9 januari 2009

Inga problem med fantasin direkt.

I morse åker jag tidigt hemifrån för att fixa lite på vårt externa lager.

När jag kommer tillbaka till kontoret så hör jag kontorstelefonen ringa våldsamt.

Det är maken.

Som berättar att talibanen vaknat, men gått direkt ned till köket och ringt mormor och morfar. Maken låg kvar i sängen.

Inga konstigheter.

Om det inte vore för att hon, min drama queen, grät hejdlöst och talade om att hon var ensam hemma. Att INGEN var hemma. Att vi hade lämnat henne "helt ensam." Hon var i upplösningstillstånd.

Morfar och mormor satt i bilen på väg till sina jobb så de tvärvände och åkte på två hjul hem till oss. Inte för att de för ett ögonblick kunde tro att vi lämnat talibanen vind för våg, näe, snarare för att det kanske hade hänt oss nåt.

På vägen hem till oss passerar de kontoret och noterar att det inte är tänt där. Vilket gör dem än mer oroliga.

När dom stormar in genom den olåsta dörren så sitter maken där i godan ro. Med stora ögon.

Ingen fattar någonting.

Talibanen har svårt att förklara sig mer än att hon kände sig ensam när pappa låg och sov.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Med andra ord, maken räknas inte som förälder i hennes lilla värld.

Det är väl som vanligt, barnen ser sin far som "far" bara när de får pengar av honom eller när de vill ha skjuts. ;)

Anonym sa...

I love gullunge

Anonym sa...

Underbart!!

Josefine sa...

åh =)

✿Ewa sa...

Men pussungen då! Det där skulle jag gärna ha varit åskådare till. Framför allt när morföräldrarna rusar in och maken fattar inget *ASG*

Majsanochmalla sa...

Dramaqueenen då!

Pok

Mallaharsammalikaungebralla

Malin sa...

Undrar om ens Talibanen vet vem pappa är? Kanske hon tror att han är mammas chef bara?

Ses vi på Papprika imorgon BTW?

Anonym sa...

Min mamma hade dött av oro....BUSTALIBAN! Fast hon e rätt smart!

Anonym sa...

hehe... så där gjorde jag när jag var liten... mamma sov och pappa ringde och frågade var mamma var, då sa jag att hon inte var hemma... (de var skilda) han kom också snabbt som attans farande över halva stan... men varför jag sa så vet jag inte... ?

Lee

Anonym sa...

Hej Finnlover!

Eftersom träskalle är det enda finska ord du kan så ska jag lära dig ett nytt!

PASKAPÄÄ = Skitskalle!

Inte nödvändigt å tacka, det va så lite!

Anonym sa...

Lite OT: Mona, du som är en lover av Vegas...

Vi har bokat en vecka på Wynn i mars, 106UDS/natt!!

Efter Formex får du ta en tur över till din väninna och koppla av lite, det kan du behöva då.

Diverselådan! sa...

Hon är underbar, bådas eran Taliban-unge!

Anonym sa...

Det finns stora uppgifter som väntar på er Taliban! Med den skärpan och finurligheten behöver ni inte vara oroliga för den ungens framgång :)

Anonym sa...

Låter som en rolig dag :-)

MonasUniversum sa...

Mr Lee: "ta en tur över till din väninna". Well, om jag ska göra det så hamnar jag ute i Stockholms skärgård, där hon bor sedan 5 år!! Däremot bor resten av släkten och alla vänner i Vegas.
Tyvärr så blir det ingen resa dit i vår. Vi inser att våra män inte släpper iväg oss oftare än vartannat år...

Vill du gifta dig med mig?!

Anonym sa...

Taskiga karlar ni har som bara släpper iväg er vartannat år. ;)
Vi har åkt varje år senaste åren, men då har han varit med förstås...
Jag är nog inte så sugen på att byta make, jag trivs rätt bra med honom. ;)

Anonym sa...

Oh, sorry, trodde hon bodde där borta. Men ni kan säkert hitta på något så du får åka över. Stod det inte 2-0 till dig? Hota med att berätta var dag om hur bra chaufför och elektriker han är, det borde räcka till en resa till Vegas.

Måste tyvärr avböja erbjudandet om giftemål. Hur lockande det än lät så tyckte min fru inte att det det var så lockande att byta man med dig.