söndag 11 januari 2009

Mässtider - tråkiga bloggtider.

Imorgon börjar en av årets 3 jobbigaste veckor. På torsdag öppnar Formex, mässan för inköpare i present- och inredningsbranschen.

Och veckan börjar alltid på samma sätt: Mona infinner sig early birdy på lagret, för att tillsammans med transportören hämta våra monterprylar. Sen järnet ut till mässan. Fast denna gång sket jag i att boka två montrar. Det får bli en.

Sen skall 470 småprylar upp, putsas och prismärkas om eftersom vi är tvungna att höja priserna pga av världsmarknadens kaos. Jösses så glada våra kunder kommer att bli.

På onsdag är det finlir och inköp av kaffe, kaka och vin. För våra kunder är ena jävlar på att shoppa med lite vin innanför västen.

Förra Formex i augusti så blev jag ju stensjuk. Det var riktigt illa. Så denna gång ska jag inte stressa.

Denna gång ska jag ta mig tid att gå runt till de andra utställarna.

Och shoppa lite.

Ska bara ställa mig på knä här hemma först.

9 kommentarer:

Monica sa...

hoppas verkligen du inte stressar !
Kanske Maken har mera förstående också nu som han varit så klen en låååång stund !
Undrar vad som hade hänt om det var du som varit magsjuk osv osv

Monica sa...

finn redan 2 där , tomten är pyttiliten . hahaha
näää vi ska inte flytta men kanske jag ska titta om jag kommer iväg kommer ju aldrig ut av lägenheten nu för tiden ,bara när jag ska till jobb ;)

Anonym sa...

Take it easy!

Lycka till med säljet på mässan! Hoppas inte de höjda priserna och lågkonjukturen drabbar er försäljning!

sälj sälj sälj!

Anonym sa...

lycka till med mässan och gör som du säger... kolla runt lite hos de andra och ta det lite lugnt (går det?). Trettonhelgen blev inte riktigt som jag tänkt. Har kommit fram till att jag inte är vare sig 20 eller 30 längre, men skit i det, vi hade kul ialla fall!
Hör av mig! Kram LiSe

Anonym sa...

*garvar* Sen kom jag på att jag nog har rätt perverst tankesätt...ställa sig på knä kan man ju tolka fel *s* om man är som mig.
Försök att inte stressa så mkt som i höstas. Shoppa är alltid avstressande *LER* så ta dig tid till det. Nu i lågkonjunkturen så kan man alltid inbilla sig att man fyndar mer. Ja, fast det beror ju förståss på vad.

Anonym sa...

Ta det jättelugnt!!! Promise, promise, promise!???

Och lycka till!

Scraphönan sa...

Laddar oxå för mässan, men vi kommer inte ner förräns på onsdag så det blir att slita järnet då...

Vi ses!
TA det lugnt nu så du står dig hela veckan och får shoppa:-)
Kram Anna-Lena

Malin sa...

Inte ska du behöva stå på knä för att få ta det lite lugnt på mässan. Du kan boka in en fika med mig t.ex så kan vi strosa runt lite. Kalla det kundvård eller vad fasen du vill.

Ringer dig innan torsdag!
kram,
Malin

Anonym sa...

Jaaaaaaaa! Du ska strosa! Inte stressa!!! Åsså ska vi käka lunch. :)