onsdag 31 december 2008

....och så var det slut på anno 2008.

Maken vaknar något piggare, men fortfarande pipig, och vårt nyårsfirande begränsar sig därmed till hemmets fyra väggar.

Så nu måste jag ut och leta efter hummer. Eller nåt. För en vanligt middag känns ju så där.

Jag har med glädje sett fram emot att detta skitår skall ta slut, och nu är vi äntligen där. 2009 kan nämligen inte bli sämre än vad som varit. Ja, det ska väl vara skilsmässa och/eller konkurs då'ra.

Jag har bestämt mig för en del förändringar och ser därför fram emot detta nya år.

Och så var det det här med bloggeriet.

Min blogg har förärat mig med många nya vänner. Vänner som jag aldrig annars skulle ha lärt känna. Vänner som jag träffat i verkligheten, och vänner som kommer att förbli härliga cyberspace-vänner.

Ett helt fantastiskt verktyg för att lära känna andra utan att traggla sig igenom det vanliga sociala spelet. Som oftast bara är energikrävande.

Så alla ni som regelbundet tittar in här; tack som fan! Tack för alla uppmuntrande kommentarer. Tack för alla skratt. När man är gift med en oerhört krävande man, som dessutom råkar vara ens chef, så har bloggen blivit min ventil.

Och nog fan har jag ventilerat!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

29 kommentarer:

Karina sa...

Gott Nytt År!!!

Kram i massor

Olivia sa...

GOTT NYTT ÅR MONA! :) Stora kramar från oss tre!

Isabelle sa...

TACK till dig för alla skratt och underbara Talibanhistorier och andra härliga inlägg.

Jag önskar dig energi, glädje och inspiration - varje dag - 2009! Men framför allt så tror jag att jag önskar dig ett lugnare år ;)

Ha en skön kväll med hummern och maken. Skål och Gott nytt år!

Monica sa...

dig man ska tacka ju! Hoppas du hittar hummer annars får du åka till Melanders i nacka!!
Gott nytt år på dig med hoppas vi ses snart ! ta hand om din pipande stakkar sjuka make nu!!!!
;)

Pernilla sa...

Jag som trodde att du skulle skriva att du skulle sluta blogga. Du inledde så... :) PUH!

KRAM OCH GOTT NYTT ÅR!

Scraphönan sa...

GOTT NYTT ÅR PÅ DIG!

Hoppas att du får ett friskare och ett underbart 2009.
Vi ses kanske om 2 veckor då Formex drar igång igen:-)

Ett stort tack för att du underhåller oss, så att vi får skratta åt ditt underbara liv;-)
KRAMAR I MASSOR!
Anna-Lena

Anonym sa...

Jag trodde oxå du skulle lägga av.. Så tack för den hjärtattacken! ;-)

Du är bäst Mona.

Och det bevisar jag genom att säga att "Det var inte jag det var sossarna" FORTFARANDE inte står sig i konkuransen.

Eller så bevisar det bara att jag helt enkelt inte fattar det alla andra fattar.

Men för mig är du bäst!

Kram och gott nytt år!

Vi ses till våren!

Anonym sa...

Gott Nytt År! och massor med
kramar till dig och familjen.
Hör av mig efter trettonhelgen och
berättar hur det gick :-)
LiSe

Malin sa...

Gott nytt år till er alla Mona. Hoppas du får någon hummer. Vet inte om det är någon bra diet för nyss-kräksjuke-maken så du får väl äta hela själv.

Storasyster sa...

Gott Nytt år // Nyårs Sol på dig och familjen

Anonym sa...

Det är vi som läser som ska tacka dig, det är du som bjuder oss på en massa skratt. Gott nytt år på dig också.
//Carola

Gunilla sa...

Gott Nytt År!
Tack själv för dina härliga inlägg.

Anonym sa...

Gott nytt på dig med!

Hoppas ni får en lugn kväll hemma utan att ni blir utringda till någon butik som nått glin kört in en raket i.

Ses 2009!

Anonym sa...

Tack så jättemycket för alla berättelser och skratt! Hoppas du får ett riktigt bra 2009!

Anonym sa...

Och TACK SJÄLV, kära Mona! Utan dina underbara historier och källor till skratt vore livet bra mycket fattigare ...

Du har rätt, vilken värld detta är med så oändliga möjligheter.

Kramar och gott nytt år!

Anonym sa...

Jag trillade in på din blogg i samband med rix fm tävlingen och sen kunde jag inte slita mig här ifrån! Är man deppig är det bara att läsa några inlägg från dig och man kan inte låta bli att le/skratta. Jag önskar dig verkligen ett GOTT NYTT ÅR och tack för all läsning !

Anonym sa...

Tack tack och åter tack. Jag läser varje dag, ringer till min mamma och säger "vet du vad hon har skrivit nu" och så läser jag och vi skrattar. Delad glädje är dubbel glädje, sägs det... Den enes bröd den andres bröd eller skadeglädje är den enda sanna glädjen.

Ja, du delar med dig tusenfallt och , vi skrattar med dig, och vi känner ilskan och förtvivlan genom dig. Jag tycker det är hur kul som bara den. Så..Jag önskar dig och de dina ett GOTT NYTT ÅR!
MEN jag hoppas att din man fortsätter att vara som han är, att talibanen kör skin sköna stil och att tonåringen knycker dina saker. För vad ska vi annars le åt här hemma i stugorna. KRAM!

Anonym sa...

Tack själv för ditt bloggande och ett gott nytt år! :)

Anonym sa...

Gott Nytt År Mona!
Du är en fantastisk kvinna som har en makalös förmåga att hamna i dråpliga situationer och förgyller våra trista liv med dessa bravader ^^

Tack för allt du ger!!!!

Cicki sa...

Ett gott nytt år till dig, Mona. Hoppas 2009 får bli ett friskare och bättre år för dig och din familj. Hoppas du kan få ta det lugnare i fortsättningen.

Tack för att du bloggar. Du var en av de första jag hittade till och jag följer dina krumsprång i livet varje dag.

Suzie sa...

Tack du underbara. Jag önskar dig ett Gott Nytt År!! Och det är så härligt att få ta del av dina vardagliga reflektioner över besvärliga talibaner, tonåringar, äkta män och chefer. Jag må ha ett tufft jobb i ett av Stockholms värsta områden men.... jag tror faktiskt du har det värre som verkligen har jobbet med dig hem...Jag är så glad för att jag hittat din blogg OCH fått träffa dig IRL. Det blir svårt för det nya året att bräcka det!!!

Kram Kram

P.S. Hoppas du får en trevlig helg med dina hummrar ;-)

Anonym sa...

Du är en helkul tjej! Min sambo tycker du är lite hård mot mannen men det tycker inte jag!

Jag blev livrädd att du skulle sluta att blogga men så var det ju inte tack och lov!

Gott nytt!

Anonym sa...

Gott slut och gott nytt till dig! Tack DU! Du har förgyllt många stunder av 2008 med dina underbart roliga inlägg och jag hoppas att så fortsätter även nästa år! Många nyårsprakande kramar till dig och de dina!

Anonym sa...

Stort tack för alla glada skratt du skänkt oss under 2008. Må 2009 bli ett fantastiskt år för dig och din familj! Skål och Gott Slut! //Nina

Anonym sa...

hitta du hummer??
Va bra kanske vi ses då inte lovet är slut? puss på dig och din fAMILJ!!

Ulrika sa...

Och ett Gott Nytt År till dig också! Jag instämmer med så många andra och säger att det är vi som ska tacka dig. Många gånger har jag skrattat så jag nästan kissat på mig när jag läst dina inlägg. (Och då är jag itne inkontinent utan bara väldigt road av dina berättelser om dina dagliga äventyr). Kram!

Anonym sa...

Mona jag älskar din ventil - satan det lät snuskigt men det var ibnte så det skulle läsas.
Gott slut / Erica

Anonym sa...

Gott nytt år - och tack för att du förgyller min vardag med så många härliga inlägg! Kram

MonasUniversum sa...

TACK allihopa! Útan er så är det meningslöst att blogga!