torsdag 4 december 2008

Ett psyko i grannskapet.

Den här tiden på året är förenat med mycket stor krockrisk för min del.

Jag bor i ett av Stockholms så kallade överklassområden. Men jag är liksom katten bland hermelinerna, om man så säger. Vi bor dessutom i ett renoveringsobjekt.

Nåväl.

Genom vårt område går en låååååång väg. Rakt igenom fiiina villaområdet. En raksträcka.

Och jag är sjukt intresserad av inredning.

Och jag ÄLSKAR att glo in i fönstren hos folk.

I synnerhet denna tid på året då alla har sina lampor tända.

Problemet är bara att det är svårt att förena detta intresse med bilkörning.

För jag bara MÅSTE glo in i varenda hus när jag kör.

Idag råkade jag glömma att styra.

Så det blev en liten tripp upp på trottoaren.

(Dessutom 8 cm från ett träd.)

Tack gode Gud för att jag hade jeepen.

Annars hade hela julklappsbudgeten gått till att reparera underredet på min bil.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vågar aldrig släppa ögonen från vägen hur mycket jag än vill titta in till folk!

Anonym sa...

Du har inte funderat på att ta en liten prommenad i området och glutta i stället. Låter livsfarligt med tittande och bilkörning.....
*kram*
Ewa

Anonym sa...

Säger som Ewa: ta en promenad istället. Då kan du ju glo ännu mer ingående och så får du motion på köpet.

Pernilla sa...

Jag förstår precis hur du tänker. Jag är väldigt intresserad av nybyggda hus/pågående byggen just nu och har också lite problem med den där styrningen ibland... ;)

Anonym sa...

Jaså, du är, som jag, drabbad av "fönstertittarsjukan"!! Men jag promenerar med min hund som förkläde!! ;o)

Monica sa...

jag älskar också titta kör som en kratta + att jag sms och letar bilskylter så en dag går det väl år helvete!
du var saknad i dag

MonasUniversum sa...

Amen nu är det ju så här, att ni som har hängt här ett tag, vet ju hur min promenad slutade förra gången!!

Så jag fortsätter att köra tack så mycket!

Anonym sa...

Du får väl ut och övningsköra med tonåringen, låter som du hittat en lämplig gata att öva fickparkering på!

Buss kunde också vara ett alternativ för dig.

Pangbruden sa...

Ta en promenad istället och glo utav bara h-e:-)

Anonym sa...

Ja, håller med Ewa, skulle du inte börja promenera?!

Ha en skön helg!

Och du, pst, jag är likadan ...