söndag 28 december 2008

En taliban på ett jävla humör.

Talibanen har fått vara upp länge om kvällarna.

Och det börjar ta ut sin rätt. Hon är på ett särdeles dåligt humör.

Efter att ha vägrat komma in, efter en misslyckad cykeltur, och då suttit på gräsmattan i nästan en timme, i minusgrader så lyckades jag få in henne mot löfte om varm choklad.

Jag till och med sa att hon kunde få sitta i soffan så skulle JAG hålla i chokladen. Detta eftersom vägrar låta något annat än vatten vara tillåtet i vardagsrummet.

Talibanen tjurar. Och tjurar. Och säger att hon kan ställa glaset på sidobordet.

Till slut går jag med på det, men tillägger:

"Jag blir fullständigt vansinnig, om du spiller i soffan."

Hon kontrar;

"Det är ingen idé du blir det för jag FÖRSTÅR faktiskt inte vad fullständig betyder."

Det är två veckor kvar tills dagiset öppnar.

3 kommentarer:

Monica sa...

Skicka henne till mig du ;)
Är du ledig nu till efter nyår?

Dubbelörn sa...

Sh*t den tjejen hör hemma hos oss!!!

Oh vaddå julmust o ledigt, självklart man får vara lös o ledig o göra vad man vill... Är det jullov eller är det jullov???!!!

Har du problem så vet var vår brevlåda bor ;)

Bamsekram till vår favvis

Anonym sa...

Ibland är förklaringar inte nog till barn. Man måste visa. I handling. Först då inser dom att dom visst fattar innebörden av det mamma har tjatat om läääänge.