söndag 28 december 2008

En enig nation.

Maken och jag är ju aldrig överens om heminredning och andra viktiga saker.

Aldrig.

Bara köpet av diskmaskin tog månader. För att han absolut skulle lägga sig i.

Senast jag kollade så var det jag som var hövding i köket.

Igår fick vi tips om nåt ställe som säljer vitvaror.

Idag åker vi dit utan några som helst förhoppningar.

Efter 15 minuter så åkte vi därifrån med både ugn och induktionshäll. Till vrakpriser.

Väl hemma så drar jag ut vår väggfasta gamla ugn.

Bara för att konstatera att väggkontakten är anno 1985 och inte liknar något annat jag tidigare sett.

Så nu måste jag hitta nån jäkla elektriker. För både ugn och häll.

Och det blir ju lätt.

Not.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Menar du att man inte kan köra på batteri? Det trodde jag. Jag älskar batterier!!!

MonasUniversum sa...

Med tanke på dina matlagningskonster så är jag inte förvånad över din reaktion.....ha ha!!

Monica sa...

mallas dotter ;) el!! ring henne !!

Majsanochmalla sa...

Haahhhhaaa.. Mallas dotter!?!?

Jo jag tackar jag! Hahhahaa.. Fy fan satans när HA blir kallad dotter.... Jag tro jag dööööör!... Ahhhahhaaaa..

Monabejbin... Min älskade son är el & felkille... Å asaduktig!.. Vill du att jag konektar?

Pok

Mallasonjubralla

Monica sa...

hahahaha menar son hahahahhaha

Anonym sa...

Kan komma över och koppla in den om du vill, har el-ingejörs examen och installerat några hus så en ugn och häll skall inte vara några problem. Skulle vara intressant att få träffa dig IRL åxå!!