torsdag 11 december 2008

Störa sig lite.

Min 5-åriga taliban är inne i nån form av tonårstrots, så det ska tjafsas varenda eviga dag.

Igår får jag nog och säger; "Herregud, MÅSTE du vara så störig HELA tiden?"

Hon vänder sig om, glor med riktigt förbannade ögon, och skriker:

"MAMMA, JAG HAR INTE STÖRT DIG EN ENDA GÅNG!!"

Bortsett från Dubbelörnen, som bor för nära; är det någon av mina läsare som bor i Kina och vill ha studiebesök av en mycket intelligent, men asjobbig 5-åring?

Jag kan lägga henne på brevlådan när som helst det passar dig.

6 kommentarer:

Isabelle sa...

Jag vill, jag vill!!
Har alltid velat åka till Kina ;)
Annars kan hon få komma hit och bygga snögubbar och åka pulka.

Dubbelörn sa...

Ja men skicka hit henne!! Förresten en ännu bättre idé...

Jag kommer ju till stan idag, på eftermiddagen. Vi kan ju träffas o jag kan ta med henne redan idag. Här finns en vintervit lantlig idyll. Och en familj som inget annat önskar än en 5 årig superstörig bubbelpratande Taliban!! *asg*

Så vad sägs? Passar det med en fika innan överlämnandet, vid sisådär 1530 nånstans kring Hötorget... ;) *förväntansfullaTalibanövertagare*

MonasUniversum sa...

Mmm. Isabelle bor nog på lagom, säkert avstånd.

Elsa: Vilken HIMLA otur att hon är sjuk idag. Maken och jag delar på dagen...

Diverselådan! sa...

Iof så bor jag nära Dubbelörnen, men det är LITE, LITE längre bort från dig (dock inte Kina, men Violstaden räknas som middleofnowhere). Lilla Talibanen är SÅ välkommen. Det kan inte bli värre hemma än det redan är med nyblivna Tånnårs-Dottern. Dessutom har vi 2 kaniner, bor lantligt med stor trädgård. Jag kan fixa ett start-kit kompisar också till henne.
Ett alternativ kan ju vara om jag och Dubbelörnen har delad vårdnad?
Hör gärna av dig!

Kramar och krya på er!

Just de', jag har ett ENORMT tålamod också.

Anonym sa...

Tyvärr, jag har precis kommit ut på andra sidan =)
Nu är mina ungar 19, 18 och 16 och riktigt trevlig att umgås med. Jag blir sällan idiotförklarad och det är ingen som skäller ut mig utan anledning eller kallar mig för j-a skitkärring.

Har du funderat på annons på blocket? eller semester hos någon släkting några dagar under julen? Alltså semester för Talbanen ;)

kram

Anonym sa...

Herregud.. här trodde jag att jag inte skulle få en enda juklapp, och så kommer detta erbjudande!

Duäbaförsnäll! ;-)

Talli får komma och bo hos oss. Gee, va kul vi skulle ha!

Och jag VET att Talli faktiskt vill bo hos mig oxå... för det sa hon när hon var här... så jag har lite försprång faktiskt! ;-)