fredag 12 december 2008

Tonåring bortskänkes. Fraktfritt.

Vaknar och mår asdåligt. Och är det influensa så smäller jag av. Har inte tid.

Idag ska vi på begravning av en god vän. Så man mår toppen där också.

Bestämmer mig för att byta våra förkylda lakan. Byter örngott och lägger på lakan. Kan inte hitta påslakanet som hör till. Vänder upp och ned på hela övervåningen. Borta. Gone.

Vad är problemet, kan tyckas.

Jag har en fetish. Jag har sinnesjukt dyra lakan. Vi pratar dyrast.

Så när jag, som av en händelse, går in i tonåringens rum och tittar på hennes dubbelsäng, så inser jag att hon har en jävla tur som är i skolan. Och med en pojkvän så kan man ju bara tänka sig vad som pågått på MITT påslakan...

Vidare in i badrummet för att sminka mig. Well, man behöver inget smink på en begravning. Däremot lite färg i plytet, för att få bort eventuella influensabevis.

Smink gone.

Och nu är jag skogstokig. För om det inte vore för att HON har en fetish för mitt smink, så skulle inte jag behöva gömma det.

Och då skulle jag inte hamna in en situation där jag ständigt glömmer alla gömställen, eftersom hon hela tiden hittar dem.

Vilket jävla toppenhumör jag är på.

5 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Tonåringen får du behålla, men skicka gärna hit Taliban-ungen.
Vill än en gång beklaga er väns bortgång och hoppas att det går bra idag. (Eller hur man ska säga?)
Kram från Annette

Isabelle sa...

Kan bara hålla med ovanstående.
Tonåringen får du behålla, såna har jag gott om själv ;)

Skickar varma tankar till dig idag. Kram.

✿Ewa sa...

Glad att den tiden är över...men känner igen inombordskokandet ;).

Anonym sa...

Hur många barn är det du har till salu nu? Jag samlar till ett innebandylag... ;-)

Tack för dina underhållande och tänkvärda inlägg; jag förstår att inte bara är roligt för dig, men du förgyller min vardag.

Monica sa...

HOPPAS DET GICK BRA IDAG ! VA TOKIGT DET LÅTER BEGRAVNINGAR GÅR VÄL AKLDRIG BRA HELLER,MEN ATT DET VAR EN FIN STUND!!

sEN KANSKE DET ÄR SÅ ATT TONÅRINGEN TOG FEL LAKAN KANSKE? MEN BARA KANSKE?