måndag 1 december 2008

En irro make med annorlunda prioriteringar.

Maken är irro på mig.

För att jag inte vill gå på galapremiär.

Han tycker att det ingår i jobbet liksom.

Men jag har ingen lust att slösa bort ett gäng timmar på kindpussar och Vi hade i alla fall tur med vädret igen.

I synnerhet inte när ettan sög hårt.

Not my cup of humor.

Och vi går på tillräckligt många galapremiärer ändå.

Men maken tycker att jag är felvaggad som föredrar att vara hemma och sätta upp julstjärnor.

Men så är han från landet också.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Good to have you back! ;-)

Hm. Jag skulle nog i och för sig välja galan framför att sätta upp julstjärnor. Men så har jag inte varit på så många galor heller. Närmare bestämt inga.

Och så är jag från landet.

Anonym sa...

Han får väl ta med Talibanen!

Skulle vara obetalbart att få höra hennes kommentarer om kändisarna hon sett på TV. Kan tänka mig att hon inte skulle vara feg och tala om vad hon tänker om dem!

Den rullen lär vara barntillåten också så det passar väl utmärkt att skicka de två, då får du lite tid över till pyntet också.

MonasUniversum sa...

Ladyn: Tack! Igår städade jag och idag var det körigt! Och galorna är överskattade. Någon gång ibland är det apkul, oftast när Bindefeldt är inblandad.

Mr Lee: Talibanen ska få gå på sin första galapremiär alldeles snart: LasseMajas Detektivbyrå har snart premiär...och det lär bli en upplevelse!

Monica sa...

nämen va fan!!
vi ska betala för den hela familjen älsjar 1an har sett den flera ggr ! så nu ska vi ta en familje dag på bion

Anonym sa...

Städade? Har ni inte städhjälp?

Unknown sa...

Men det kanske finns några godingar på premiären som behöver lite kläm i rumpan? Vad ska dom göra om du inte kommer??

Du får väl deala lite och säga att du följer med maken på jobbig gala om du kan ta ledigt dagen efter för att pynta hemma :-)

PoK

Karina sa...

Jag har en 15-åring här hemma som bara måste se den med oss säger hon. Kanske ska skicka upp henne ;)

Kram

Diverselådan! sa...

Jag har aldrig varit på galapremiär och antar att jag aldrig kommer att få uppleva ett sådant äventyr, så jag kan följa med din man/chef istället för dig. Jag kan uppföra mig och är helt ofarlig på alla sätt och vis och kan dessutom vara riktigt trevlig om jag vill. ;o)
Kram!