onsdag 17 december 2008

Talibanen och magnifika ord.

Talibanen fick ju maginfluensa igår förmiddag. Spydde en gång på dagis och har sedan dess klättrat på väggarna hemma. Hur pigg och uttråkad som helst.

Imorse måste jag rycka in ett par timmar i inredningsbutiken, och maken var tvungen att åka till en annan butik och sätta upp hyllor.

Talibanen valde att följa med honom.

Jag åker dit lite senare och strax efter spyr plötsligt talibanen. Vi sätter oss genast i bilen och åker hem.

I bilen pratar vi om svåra ord för femåringar. Out of the blue så undrar hon vad "magnifik" betyder. Jag förklarar.

Och förklarar. Och drar en himla massa exempel.

Tills hon avbryter mig och säger:

"Mamma, jag orkar faktiskt inte prata mer om dom här magnifika sakerna, jag måste nog spy nu."

6 kommentarer:

Monica sa...

hahaha stakkars sötnos hann ni stanna ;) eller var ni redan hemma!!
Kram

Anonym sa...

Jag tycker vi gemensamt slår ett slag för ordentlig sjuka barn när de ändå ska vara sjuka. För halvfriska ungar är på gränsen till det värsta man kan ha att göra med. Värre än tortyr.

Monica sa...

vad erkänner du ??

Monica sa...

ååå du ?? om du din lilla taliban har kräksjukan så ska hon vara hemma till hon är symptonfri 48 timmer efter sista kräken SKA HON VARA HEMMA!!
så ni inte smittar hela sverige!!

Dubbelörn sa...

Se bara till att hon är pigg till på måndag ;)

Och du, jag tar gärna med henne!

Kram

MonasUniversum sa...

Jamen, om hon inte träffar några andra än oss?!! Och vägrar vara hemma och vara sjuk. För det är tråkigt mamma!