måndag 15 december 2008

Mamma läser godnattsaga.

Jag skrev om det här för några månader sen.

Om godnattsagan som handlade om hunden Ajax. Som dör och blir en stjärna i himlen.

Jag har läst sagan 3 gånger.

3 gånger så har jag börjat böla som en babian.

Ikväll ber talibanen mig att läsa den.

"Mamma, du kanske kan hålla dig den här gången för nu var det länge sen!"

Talibanen lägger sig så att hon kan stirra in i mina ögon från 16 cm avstånd.

Jag läser.

Hon stirrar utan att släppa blicken en sekund.

Hinner igenom halva boken och tror att jag är home free.

Icke.

Börjar störtböla.

Talibanen tar boken och slänger den på golvet.

Vänder sig om och säger:

"MAMMMA! Du får inte läsa den där boken mer. NU GER DU UPP!"

Jävla skitbok.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag grinar när jag ser sälungar på TV så jag skulle nog inte klara en sådan bok.. men vad heter den? ;o)

Z sa...

Adjö herr Muffins är min grinabok. Jag har inte klarat att läsa den en enda gång för Inti! Det är jävligt irriteramde faktiskt...

Monica sa...

ååå adjö här muffins den är sååå fin men trist du måste köpa den till talibanen, finns en annan med samma författare men nu kommer jag inte ihåg

Hur går det med personalklappen??

Anonym sa...

Kan inte låta bli att skratta ... Men du veeeeet ju hur roligt du skriver!

Jag tycker precis som Zoila att Adjö herr Muffin är förfärligt sorglig. Vågar nog inte prova att läsa den igen.

annannadesign sa...

:):):)

Dubbelörn sa...

Du är en underbar mamma!! Galen men helt underbar ;).

Jag är också så blödig... gråter för ingenting. När sonen var liten så var det Bröderna Lejonhjärta som fick mina tårar att flöda...

Stor kram till dig vännen o min bästaste Taliban

MonasUniversum sa...

Om jag bölar till en bok där hunden dör, men pojken får en ny hund = lyckligt slut, så är det INGEN risk att jag köper nån Herr Muffins!!

Den hetern "En stjärna vid namn Ajax", eller nåt...

Monica: ehh, har inte ens börjat med min julklappslista....jag suger..

Pernilla sa...

Sååå gulligt!

Monika sa...

Jag har gömt undan den boken väääldigt noga...