onsdag 3 december 2008

Tjalla-Malla

Är på jobbet 07.00. För att få lite arbetsro innan chäääfen kommer in och börjar tjata vid 9.30-tiden.

Klockan är nu 09.09 och talibanen har ringt mig femtioelva gånger.

Hon är osams med pappa och vill ringa och tjalla till mig.

Eftersom jag känner henne så frågar jag vad hon har sagt till honom.

"Jag vill inte säga det för då blir du bara arg på mig och då ska du bara prata om det hela tiden och då blir jag snurrig i huvudet och är det sant att pappa har numret till tomten?"

8 kommentarer:

Isabelle sa...

Alltså jag bara älskar Talibanen =)
Om jag inte visste skulle jag vara övertygad om att hon var minst dubbelt så gammal som hon är. Förutom det där om numret till tomten då ;)

Pangbruden sa...

:-) Vad svarade du på det:-)

Anonym sa...

Och du svarade förstås, att du har nummret till tomten?? Något annat är ju otänkbart i det läget :D // Sol

anjocapi sa...

Älskar ungars sätt att hoppa från ett ämne till ett annat på en millisekund!! Har pappa en VIP-relation till Tomten?? :o)

Unknown sa...

*hahahaha*
ja, funkar inget annat kan man ju alltid hota med att tomten inte kommer :-)

hon är så himla söt din tjej!

Monica sa...

hahaha du sa ja hoppas jag ;)

Anonym sa...

Men Måååna... man ska ALDRIG lära sitt barn numret till mobilen. ALDRIG!!!

Nä, lär dom numret till SOS alarm och farmor/mormor så får hon sålla om det är viktigt nog att 1) farmor/mormor ringer mamma och informerar att mamma bör återgälda samtalet till namngivet barn, eller 2) ringa det andra numret barnet kan och där folk har betalt för att ta emot nödsamtal.

Karina sa...

Hehe...Mona, Jag har faktiskt både telefonnnummer och adress till honom :)