onsdag 17 december 2008

Okey, jag erkänner. I'm stupid.

Min make läser ju den här bloggen. Han var den som övertalade mig att fortsätta när jag försökte lägga av i somras.

Mitt villkor var att han skulle hålla sig borta. Alltså aldrig någonsin kommentera.

Jag noterar nu att han skrivit en kommentar i mitt inlägg "Ho, ho, någon hemma?"

Nåt om disco very.

Så då kan jag väl bjuda på den. Och en till. Så kan ni fundera på exakt HUR smart brud jag verkar vara....

För en väldans massa år sedan så läste jag innehållsförteckningen i mitt och exmakens kanalprogram i vårt kabelteveutbud.

"Vad är disco very för nåt?" (disko väääry)

Det där jäkla uttalandet har jag fått leva med i 20 år, och både make och exmake ääälskar att dra upp det för allt och alla.

Sen var jag riktigt jävla blond en annan gång. På OnOff, eller nåt. Var där med maken och skulle köpa tv. Också många år sen.

Och håll i hatten, för det här skäms jag för;

Av stöldorsaker så satt varje fjärrkontroll fast i en kort sladd, snurrad som en telefonlurssladd, på tv-apparaterna.

Jag tyckte jag var så jääävla smart när jag sa:

"Amen vi tar den där teven, men finns det ingen längre sladd till fjärrkontrollen?"

PÅ FULLT JÄVLA ALLVAR!

Maken gick aldrig mer tillbaka till den affären.

12 kommentarer:

Monica sa...

mohahahahahahaha har ni inte längre sladd mohahahaha du är lööövläj ;)

Z sa...

Du då? Är du stammis där fortfarande eller...?
Mohahaha

Dubbelörn sa...

Jag ligger hopvikt o skrattar så jag jag får kramp i magen...

Undrade lite över kommentaren om disko värri programmet, men här kom förklaringen... hahahahah. Men sladden till fjärrkontrollen... den är hysteriskt kul!!! *ASG*

Ser så framemot måndag!! Väntade på svar om datum innan jag skulle maila dig! *svärpåhederosamvete* hahahaha

Puss på dig rugguggla

Diverselådan! sa...

OK, jag bjuder dig på en av mina egna (den minst pinsamma): Jag trodde Falun Gong var ett uppror i Dalarna, innan jag fattade att det var nån motståndsgrupp el likn i Kina. Lyssnar bara med ett halvt öra på nyheter och historiskt sett så är ju dalfolk lite upproriska (har det påbråt, så jag törs skriva så, förresten så är det en merit, tycker jag).
Kram!

Karina sa...

Hahahaha...men en liten tröst Mona. Det kunde varit jag ;)*s*

Kram i massor

Anonym sa...

Asgarvar på riktigt nu... haha... jag älskar att du bjuder på dig själv så till den milda grad att vi andra som inte är så roliga får något att skratta åt!! =))
Tack Mona!! (och jag tycker inte att du är mer blond än någon annan, det är bara det att vi andra som gör bort oss helst inte berättar det för någon) =)

Lee

Malin sa...

Hahahaha helt underbart! Älskar pinsamheter, mer såklart om andra står för dem. ;) Finns dock några på min lista också... http://malinlonn.blogspot.com/2008/12/ljuvlig-dag-detta.html

Skönt att inte vara ensam :)

Förresten, härlig blogg du har!

Pernilla sa...

Underbart!!!

Anonym sa...

Eh? Disco very???

Måste vara en kanal jag inte har... och eftersom jag BARA står utan porrklanalerna undrar jag VAD det är för program, altenativt så är jag blondare än vad det verkar, för jag fattar inget.

Men sladden fattar jag. *ler brett* Alltid något!

Anonym sa...

Haha vad roligt! Härligt att du bjuder på dig själv :) Kika gärna in på min blogg: http://hannalinneal.blogg.se

ha en bra dag :)

Malin sa...

Asg Mona. Du är helt underbar!

Unknown sa...

hahahahaha
garvar så jag gråter
disko vääry var ju smart, men hallå - sladd till fjärrkontrollen???? helt klart obetalbart :-)

puss på dig sötnos