onsdag 3 december 2008

Lagens väktare.

Jag åker ut till våra butiker i Stockholms norra förorter.

Det är mörkt.

Jag är tvungen att ta makens bil, den ende av våra bilar som inte har en GPS.

Och mycket riktigt, jag åker fel ett par gånger.

A) Trött som en babian eftersom jag varit på jobbet sen 7.00, och klockan är nu efter 19.00.
B) Stressad över att jag och mufflan var tvungna att infinna oss för en inre undersökning hos gyn. Not så najs.
C) Irro över att jag hade "fel" bil och således utan GPS.
D) Förbannad för att maken inte klarar av att laga en simpel maträtt.

Så när jag vid 4:e varvet i en rondell, blir vinkad åt sidan av farbror polisen, så är frustrationen stor.

Och jag lät nog jävligt blond när jag förklarade att jag inte hittade vägen till min egen butik, och att jag därför var tvungen att "tänka" lite medan jag körde runt i rondellen.

Så för säkerhets skull så fick jag blåsa lite.

Jag tänker inte vara en jävligt god fru fler gånger.

5 kommentarer:

Monica sa...

hahaha tur för dig det inte var fart kontroll

Josefine sa...

Du skulle kunna vara ståuppare =)

Anonym sa...

Det här var ett höjdarinlägg! Markera och kom ihåg.

Och jag håller med Josefine.

Anonym sa...

Det hade jag velat se! Runt, runt, runt... :D
Säg till om du behöver hjälp att hitta i de norra regionerna. ;-)

Anonym sa...

Du och Jönssonligan... :D