tisdag 16 december 2008

Ho ho, någon hemma?!

Jag anser mig ganska datavan.

Alltså, jag surfar runt mycket. Emailar VÄLDIGT mycket.

Och så vidare.

Ibland läser jag slarvigt. För att jag inte behöööver läsa noga.

Så jag har noterat att man, ganska ofta, får svar från en emailadress som heter noreply.

Jag har alltid slarvläst det som noreplay. Alltså Nårpläj.

Idag. Efter 25 års datavana, så ser jag för första gången vad det står;

NO REPLY ("svara inte", typ. För dig som inte spikar engelska..)

Ibland undrar jag vad jag har för existensberättigande.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. här har vi en till som läst det som noreplay..

Isabelle sa...

*ASG* Du är underbar!
Ditt existensberättigande måste vara tokstort med tanke på hur många liv du har förlängt med alla skratt din blogg bjuder på =)

Anonym sa...

oh my god.. det har jag oxå gjort i minst lika många år. piiinsamt. men jag har så slarviga ögon.. sånna här saker händer mig jämt. tack för upplysningen dock...

Anonym sa...

Jamen det handlar inte om hästar hemma och hissar uppe. Det handlar ju om att man så gärna VILL kommunicera med folk att man faktiskt tar varenda tillfälle som ges! Du ska se att det sitter ngn på andra sidan nåreplaj och blir SÅ glad för dina mail ;)

Anonym sa...

Hahahaha! Jag vet en person som länge trodde att OnOff var något japanskt eller ryskt namn, inte att det stod för On och Off.

Och själv löste jag en gång korsord: Fest, fem bokstäver, lodrätt: K-A-L-A-S! Vadå kaaaaalas?
Men till slut trillade myntet ner här också.

Men du har fått mitt mejl, va? Det får man replaya på.

Karina sa...

*s*...du e oslagbar ;)


Kram

Anonym sa...

Tycker nog att ni borde fråga kära Mona om vad kanalen disco very handlar om...

Dubbelörn sa...

*asg*

Härligt bruden, precis lika många hästar hemma som vi andra då ;)

Kram

Anonym sa...

Hahahaha... Å hur roligt hade du åt dig själv då du kom på det? På en skala 1-10! ;o)

Anonym sa...

Alltså..du har ett stort existensberättigande.
Jag lovar..Sitter och tar emot ansökningar från människor runt om vårt land och när man ser detta så slutar man aldrig att förvånas. Så att slarvläsa engelska ord i en dator/mail är inget att oroa sig över.
Däremot blir jag lite fundersam om det där med sladden på onoff ;-)

Anonym sa...

du ger mig alltid ett gott skratt!