måndag 27 september 2010

Här ändras ingen jävla vardag

I alla äktenskap så går saker och ting på rutin. Vi tittade på en film härom kvällen där ett äkta par konstaterade samma sak och tyckte att det var dags för lite förändringar i vardagen. De började dejta varandra en gång i veckan.

Jamen herregud vilken bra idé. Innan vi gastade hål i huvudet på varandra utanför Bauhaus för att vi inte kunde komma överens om hallgolvet, så bestämde vi oss för att kanske inte gå till såna enorma ytterligheter, men kanske göra nåt annat riktigt wild´n crazy; vi drog och storhandlade på Willys...Ähum...jamen alltså, här har vi paret från stiffa finhooden som var värsta anarkisterna när vi slutade att handla på Sveriges konstaterat dyraste ICA här i hooden, och istället började handla på City Gross.
Willys har liksom inte ens funnits på kartan. Not on my shift so to say.

Och det kanske hade kunnat slutat bra om det inte vore för att kassörskan passade på att ta betalt för alla år vi dissat deras kedja. Jag köpte några Resenta Sesamkakor/kex, som förvisso är billiga, men hon drog på och debiterade mig för 40 stycken. Den upptäckten gjorde jag inte förrän jag kom hem. Orka åka tillbaka liksom. Nä, fuck Willys.

Maken hjälpte mig att packa upp. Ja, i vår familj så heter det så. Och i stället för att bara lämna allt åt mig så kom han nog på att just fan, vi skulle ju förändra våra rutiner, så han åtog sig att fördela toarullarna.



Det här är det ena badrummet. Jag orkar inte ens visa det andra.

Did I mention att vi har fyrtielva förvaringsskåp? Min älskade make gör som han brukar, han ställer prylarna där det finns en ledig lucka. Sen om det är toarullar eller plastbunkar som trycks in i skåpet för dricksglas, well, det spelar inte så stor roll.

Jag tror att skiter i det här med att förändra vardagen. Det var bra som det var. My way or the highway.


15 kommentarer:

Tänkte bara sa...

Det är väl en klen tröst att du inte är ensam?

Sara L sa...

Jag ska inte skriva annat än hahahahhahah!! jag garvar läppen av mig!!

Lena. sa...

HahahaHA!!! På riktigt??!!??

Tänk vad tråkigt du skulle ha utan honom!!

Suzie sa...

Jag tror han gör så för att slippa...... på livstid!! ;-)

Madeleine sa...

Du köpte måhända inte fyra stycken risenta? Försöker förstå hur hon lyckades slå in 40 st.. Ska jag säga som lyckades komma åt dubbelnollan en gång och fick in 100 st frallor istället för 10. Förr i tiden så varnade den om man slog in mer än 10 st. Inte nu längre. Och det är lätt att slinta på siffrorna..

MonasUniversum sa...

Tänkte bara: Du, det hoppas jag VERKLIGEN inte. Fan, det är det enda som får mig att stå ut.

Sara L: Du får gärna komma hit och garva, så kan du få se resten..

Lena: På helt jävla riktigt!

Suzie: det värsta är att det tror jag med.

Madeleine: Jag köpte 9 stycken..figure that liksom..

Emma sa...

Angående kassörskans fel.. Jag tror att jag råkat göra så någon gång (fast då upptäckt det). Och det brukar vara så att man råkar börja slå in PLU numret för lösviktsvaran som kommer efter och råkar trycka enter för tidigt så att antalet ändras.. typ! Fast så måste ju inte vara fallet här, men en möjlighet!

Soulsister sa...

Haha, just det där med att "hjälpa mig packa upp" känner jag så väl igen! Men du, jag håller med Lena jisses va trist du hade haft utan honom!

I min värld sa...

Hahahahha........jag garvar ihjäl mig. Jag har sagt det innan och säger det igen, är dom släkt din o min man?
Jag har samma fenomen här, han "hjälper" mig att packa upp och knör in alla grejer precis överallt (jag springer efter o rättar till)
Oavsett om det är toarullar eller burkar bland kaffekopparna, finns det plats så sätter man det där.

GudinnanT sa...

Du har tur du bara en att gnälla på...jag har 4 st andra att gnälla på som bara inte KAN lära sig att plocka undan efter sig!

Och på tal om annat...jag ska faktikst upp till huvudstaden imorgon...och ska snurra runt på östermalm. Kommer vinka till alla kvinnor i volvo i tron på att jag då iallafall hälsat på dig. Å du kan ju hålla ögonen öppna för lantisar i grön minibuss :)

Anonym sa...

Ja det är precis lika här numera orkar jag inte ha hans hjälp...det går fortare utan

/frun

Anonym sa...

Hahaaaaaahaaaa, jag dööööör!!!

den andra bloggen sa...

Jaha du, vi som arbetar på Willys ska kanske sluta läsa din blogg nu då? Eller kanske fucka oss själva, allihop...

Nästa gång får du handla av mig, så slipper du pröjsa för mycket =)

MonasUniversum sa...

Mimmi: Vi byter. Jag säger ofta att jag, mer än gärna, sitter i kassan på ICA. Willys måste vara lika roligt, det är jag helt övertygad om. Plus att man träffar så mycket folk och då räcker det med några minuter per person. Och nej, jag skojar inte.

Emma: ja, nåt måste hon ha kommit åt. Lätt hänt.

Soulsister: jag vet. Livet hade varit bra mycket tristar. Men mer i ordning!

I min värld: Jamen jag fattar inte hur korkad man får vara. När han poppar popcorn så vet han i vilket skåp han ska hitta plastburkarna, men när han tar samma jävla burk ur diskmaskinen så har han plötsligt ingen aaaaning om var den ska stå.

Gudinnan T: Nääää, jag är ju i Nyköping! Fan också, det skulle ha varit kul att säga hej!

Frun: Så sant. Jag gör 99% av allt här hemma. Fan så mycket bättre.

Livet innan Liten: ...och jag blir bara irro!

Agneta sa...

Hahahahaha!!! Så fantastiskt roligt!
Toarullar som ju är bland det fulaste man kan ha framme!