lördag 28 februari 2009

Maken ruttnar på mig

Jag sitter med datorn i knät och gör nåt.

Samtidigt som jag har Melodifestivalen på.

Maken lägger talibanen, och tjuvkikar i sovrummet tills hon har somnat.

Jag är mitt inne i det jag gör så det tar en stund innan jag inser att jag nynnar till "förbjudna" låtar.

Maken kommer ner och stönar satan över musikutbudet.

"Amen för helvete, vad ÄÄÄÄR det för musik?! Ta Susanne Alfvengren, vafan gör hon där?!! Och THORLEIFS, vad är det frågan om?!!"

Jag harklar mig.

Och erkänner att jag nog kanske nynnade lite där.

Alltså, kanske yttepytte lite.

"NU FÅR DU FAN GE DIG! Ska jag skicka in en anmälan till PRO, eller?!"

Herregud.

Jag måste nog se över mitt liv lite.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså va e re för låtar nu för tiden. Håller med din käre make. Det går bara inte...
Lindis

Anonym sa...

Alltså, om du satt och nynnade till Thorleifs, ja då är du mogen för PRO!!! ;o)

Anonym sa...

Jamen hallå va, en låt behöver inte var bra för att man nynnar med. Vissa låtar sätter sig bara. Vare sig det är PRO-låtar eller bananer i pjamas....


Fast Mona, du kanske verkligen egentligen avgudar Thorleifs innerst inne. Ha, ha, ha

Anonym sa...

Shit vad tråkig J är.
Melodifestivalen är ett forum för artister och musik. Alla sorters musik.
Alla kanske inte har samma musiksmak som din älskade make, men dom gnäller säkert inte på honom. Han ska bara knipa, sluta vara sån Svenne som gnäller.
Eller byt kanal.
Grrrrrrr.
Ska piska honom lite i augusti, piska lite schlagervett i honom.

Karina sa...

Martin instämmer med maken din.....

Kram kram