fredag 20 februari 2009

En rak höger.

I morse vaknade jag 05.14 och var svinförbannad.

Värsta mardrömmen.

Jag drömmer att jag ska åka tunnelbana, vilket senast skedde på typ 90-talet. Eller nåt.

Tåget står inne på perrongen och jag går fram till luckan. Spärrvakten säger "387 kr tack".

Jag tänker att, "vafan vad dyrt det har blivit." Spärrvakten noterar mitt höjda ögonbryn och tillar: "Ja, men remsan kommer ju att räcka länge."

Sen hör jag hur tågföraren därborta startar (!) tåget och jag får svinbråttom. Jag räcker över pengarna och spärrvakten tar emot dem. Och drar igen luckan.

Jag står som ett fån och undrar när han tänker ge mig remsan. Han lutar sig bakåt, sätter sig med armarna i kors och rycker på axlarna genom rutan.

"AMEN FÖR HELVETE, FÅR JAG TILLBAKA PENGARNA!" Skriker jag.

Det kommer mer människor. Tågföraren varvar motorn (!) och jag är nu helt jävla vansinning.

Han ropar genom rutan: "Du har inga bevis!"

Jag får ett jävla tokspel och försöker sparka sönder spärrkuren (heter det så?!) men han sitter därinne kolugn och stirrar roat på mig.

Samtidigt ser jag att tåget går. Jag backar och tar sats för att kasta mig mot spärrvaktens dörr. Precis innan jag når fram så vaknar jag.

Jag var så in i helskotta förbannad att jag inte kunde somna om. Det tog gott och väl en timme innan ilskan var helt borta.

Jaha.

Och vad kan man säga om det här då?

I'm a fucking nut case. Eller stavas det nutcase? What the hell....

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är skitläskigt! Jag har också gjort något liknande (drömt alltså) och var så arg på Mannen när jag vaknade att jag inte ens kunde prata med honom. Och han hade inte gjort ett dugg.
Ha en trevlig fredag!

Anonym sa...

När jag drömmer något liknande försöker jag somna om i tron om att det kommer ett spännade slut. Jag antar att du hade fått hjärtstillestånd om du drömt vidare...

Jag drömde om Zlatan i natt OCH det är INGEN våt dröm. Jag gillar ju knappt fotboll.

Anonym sa...

Otroligt att du minns så mycket av drömmen! Jag brukar minnas drömmarna i 2 minuter efter jag vaknat.

(9 dagar till vi landar i Vegas... :))

MonasUniversum sa...

Mr Lee: jävla pissråtta!

Anonym sa...

drömde nått liknande då idioterna bakom disken tog min väska som jag råkat glömma där. Med hånflin vägrade dom ge tillbaka den till mig eftersom det "kanske inte var min väska?"....
Jag var asförbannad till slut och lyckades väl vakna då...
Somnade inte heller om.... suck!

Ja.... ibland är livet hårt! ;-DDD

Anonym sa...

du äe f-n bara för skön. har du funderat att söka för de där med spärrvakten haha. må bäst, micke

Anonym sa...

Sök läkare
/Tony

Anonym sa...

Sök Läkare
/Tony

Anonym sa...

Shit vad du kommer ihåg!
Skulle inte bli förvånad om du sa att du hade varit och skällt på nån sen. ;-)

...8 dagar till Vegas... ;-)

Majsanochmalla sa...

JAG... BILENS DROTTNING!!! Åker tunnelbana just nu! Det är fan värre än din dröm.. Allt är bara obegripligt, svindyrt och en jävla lektion i hur kort i rocken jag är. Och därför blir jag knuffad och skuffad på.. I hate it!

Pok

MallaärsatansirropåT-banabralla

Gunilla sa...

Det där kallar jag mardröm:)