fredag 13 februari 2009

Ombytta roller.

Jag och maken jobbar ihop.

Alla vet att maken är en idiot mellan varven. Han är liksom the bad guy, och jag är då the good guy.

Så har det alltid varit.

Idag hade vi ett möte med en person.

Jag kan, liksom alla normala människor, bli förbannad. På ett hälsosamt sätt.

Maken tvingade med mig på detta möte. Jag förvarnade honom och sa att jag inte skulle stå för mina eventuella handlingar.

Mycket riktigt.

Jag höll mig i 14 minuter. Sen exploderade jag;

Jag var SEKUNDER ifrån att lägga mig raklång över cafébordet och sticka latte-skeden rakt in i ögat på honom. Och då skojar jag inte. Jag till och med talade om för honom att jag ansåg honom vara ett jävla arsel och att det måste vara nåt allvarligt jävla fel i huvudet på honom. Jag var så upprörd att jag hyperventilerade och stammade.

Snubben satt som en våt jävla fläck på andra sidan bordet och var övertygad om att han skulle få spö av en fet 43-årig kärring mitt i Stockholms största köpcentrum.

Maken satt helt tyst och stirrade i bordet. Högröd i ansiktet.

Efteråt var han helt chockad. Jag har ALDRIG betett mig på det sättet.

Menstruation och möte med en fullblodsidiot är sällan en bra kombination.

(Förlåt Lindis, kunde inte svara, och jag har fortfarande inte lugnat ned mig så jag är inget bra sällskap ikväll!)

6 kommentarer:

Kia sa...

Å va bra du är!
Jag var med om samma sak tidigare i veckan (möte med "folk" och make/chef är med och jag varnar i förväg för eventuella ord som kan komma ur min mun). Men jag hade inte mens då. Så jag var endast "ifrågasättande"
Till saken hör att jag inte är lika modig som du. Men jag låter mig inspireras

Anonym sa...

Nyttigt att skrika av sig ibland! Bra Mona, mycket bra!!!Jag gillar dina takter! Du är ett riktigt rivjärn!

Suzie sa...

........oj.......

Jag skulle nog behöva gå i kurs hos dig!

Anonym sa...

Tack för dagens skratt! Precis vad jag behövde nu efter en heldeppig dag. Tycker du är underbar, läst här ett tag. Fortsätt i samma stil!

Monica sa...

hoppsan sa men det var väl bara på tiden om det är samma person som en annan gång ;) nu kanske han fatta läget *kram heja Mona

Anonym sa...

*asg* Det är bara bra att bli lite förbannad emellanåt. Han förtjänade det säkert. Jäkligt kul blogg för övrigt.