lördag 7 februari 2009

Min man och Melodifestivalen.

För oss som bl a livnär oss på filmbranschen i form av videobutiker, så är de närmaste veckorna katastrof. Detta då filmuthyrningen sjunker märkbart. Just vi är lyckligt lottade då vi råkar ha fler än en butik.

Never the less så har maken utvecklat ett hat utan dess like gentemot denna nationalunderhållning.

Men han är en nyfiken jävel.

Så nu ligger han på divanen i ena hörnet av tv-rummet, och låtsas läsa en bok.

Och mellan varven hör jag honom muttra.

"Det är verkligen dåligt." "Amen hur fan ser hon ut!" "Jamen du hör, dom kan ju inte sjunga!"

Och det här ska jag stå ut med i SEX jävla veckor.

Inte ens den sinnesjukt snygga Emilia får honom på bättre humör.

"Hon har för stor näsa."

Och det är först då jag fattar exakt hur irro han är på denna tävling, eftersom vi pratar om en man som är gift med den största näsan i Bromma....

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hemma hos oss hycklas det INTE, här ser vi festivalen och fattar inte varför ex Ugglas får ta upp dyrbar sändningstid.

Häll en skål micropop över honom om han blir för odräglig!

MonasUniversum sa...

Haha, han gick precis upp och lade talibanen. Sekunderna efter började Uggla. Så det var väl en jävla tur, annars hade tv:n åkt ut i trädgården!

Anonym sa...

Nästan bättre men en vanlig fredagkväll alltså?

Kia sa...

I går hyrde jag fem filmer - varav två är till mig, resten tjejiga tjejfilmer till kidsen. Nu är jag oxå sur!! När ska jag kunna se hur det går för Maria Larsson om det ska vara en massa melodifestival jag är tvungen att se.............
Jo, det är jag som tvingar mig. Sjukt kul att se.

Malin sa...

Här äter vi crepes, godis och dansar till alla låtarna. Sorry att jag inte kom förbi idag. Blev simhallen istället när barnen fick bestämma.

Vill bara påpeka att jag gillar af Ugglas. Hon är alltid lika kul att titta på för hon är så märklig.

MonasUniversum sa...

Malin: jag ÄLSKAR Uggla. Men inte i Melodifestivalen!!

Anonym sa...

Snack om "Janis" wanna be... Går hon fel och råkar hamna på Malmgatan så lär de plocka in henne...

Botten var väl ändå att hon fick ett "extra chans" till finalen för att den snigelätande juryn fått för sig att hon är "intressant", jo tjena! Hur många flarror rödtjut hade han pimplat i sig?

Kan ingen förbarma sig över denna kvinna, fixa håret på na´ och ge henne ett jobb så vi slipper se henne på TV! (Gäller iofs även Petra Mede.)

Monica sa...

jag gillar oxå uggla;)
synd ni inte har mig som kund da !
jag tycker MF suger hyr heller filmer istället

Majsanochmalla sa...

Först vill jag bara säga att Malla tycker att jag håller på som din man...o grattis bejbi till en stor näsa det vet vi ju alla vad det betyder....Majsanpajsarn

Anonym sa...

orka schlager elendet