fredag 6 februari 2009

En normal fredagkväll på fina gatan i Bromma.

Klockan är 19.30

Tonåring på kammaren med pojkvän.

Taliban sover.

Make.

Make sover.

För det är ju fredagkväll.

Hustru har allvarliga funderingar kring att bryta det veckogamla löftet om att inte äta NÅGOT annat onyttigt än popcorn.

Jag lär ju knappast bli avslöjad.

Å andra sidan så kanske jag ska koncentrera mig på det hyfsat ofarliga micropopcorn-påsarna.

För, av rädsla för att få ett chocklad/chips/ostbåge-återfall, så tog jag nämligen hem några stycken idag.

Närmare bestämt 49 påsar.

Ja.

Utifall att.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Passarej.

Du kan inte smygäta i kväll om du får vinterkräk imorgon.

Då vet hela familjen vad du har tryckt i dig.

Men då sätter sig ju inte de onödiga kilona heller, så du kanske ska passa på att frossa och sedan gå in och ligga brevid Talibanen i natt. Och andas riktigt nära....

MonasUniversum sa...

Haha, Juppalainen; du är verkligen på hugget ikväll!!

Gå och sniffa lite på dottern istället!

Kram på're!

Anonym sa...

Jag har en bättre ide, läs mitt senate inlägg och häng med ut på krogrunda, du lär inte bli besviken!

Maken märker inte att du flytt fina gatan i Bromma. Du är hemma innan han vaknar i morgonbitti.

Jag bjuder på rödvin!!!

Anonym sa...

49 påsar!!

Har du tänkt livnära dig på micropop närmaste månaden? "normala" bunkrar med 3st 3p för vara på den säkra sidan närmsta veckan!

Andra 19 sa...

Tack för Din underhållande blogg. har garvat gott den senaste halvtimmen.

California Swede sa...

Mona,
Hur lyckas du gomma allt "godiset"? Mina tonaringar hittar allt. Jag koper glass och gommer langst bak i frysen. Gommer chips pasar sa de inte ska ata upp allt pa en gang. Sen nar jag och maken vill ha nat gott framfor TVn sa ar allt slut....go figure??? Men det ar ju ratt bra for figuren!
Bamsekramar fran Monica i Kalifornien

Anonym sa...

Hoppas de räcker några fredagar...

Majsanochmalla sa...

Bra där sugar bejbi...själv har jag tryckt i mig ca 1 kg candy idag....inte lika kul just nu,,,kräkvaring...pöss unt kram
Majsan

MonasUniversum sa...

Maria: kul att jag läser detta NU!

Mr Lee: jamen nu är jag sån så att det är allt eller inget som gäller, och istället för att fördela dem på butikerna, så tyckte jag nog att det var bättre att ta hem det!

Monica: HEJ baby! Vid det här laget så borde du veta var det självklara gömstället är...dit inga tonåringar går: STÄDSKÅPET!

Andra 19: Välkommen, och stort tack!

Anonym sa...

KOM HIT ISTÄLLET :) Här dircker iv skmupa hlea dgaran ohc sloar i slosotl. Kmo mok kom. Jga hra ne ldegi snäg :)