onsdag 25 februari 2009

Knivskarp, fisig taliban.

Talibanen är en vandrande fismaskin. (Rakt nedstigande led från sin far.)

Vi pratar REJÄLA manliga väry-lukta-illa-fisar.

8 gånger om dagen.

Förvisso än väluppfostrad taliban för varje prutt eftergås av ett "Ursäkta mig."

Sen några veckor tillbaka har jag fått nog av fiseriet.

Jag försöker därför intala henne ett nytt mantra;

Fina Flickor Fiser Inte.

Det går sådär.

Varje gång hon fiser, så upprepar jag mantrat. Och tillägger: du får gå in på toa, eller in i ett annat rum.

Inget hjälper.

Läser godnattsaga ikväll.

Fis, prutt och två "Ursäkta mig."

Jag får nog.

-"Allvarligt, FINA FLICKOR FISER INTE!"

Min taliban är 5 år. Och snabb som en reptil.

-"FINA FLICKOR BLIR INTE ARGA PÅ SINA BARN!!"

Häpp.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan fiseriet ha med talibanens mat o dryck att göra ;)
Lactos?? Har du kollat?
Kram
Lindis

Suzie sa...

Så där ja, den lilla fröken knäpper man inte på näsan i första taget....

Anonym sa...

Om lilla fröken har fiseriet i rakt nedstigande led från sin far så har hon snabbheten i repliker från sin mor...i rakt nedstigande led :).
*kram*
Ewa

Anonym sa...

Hon kan ju vara laktosintolerant. Då kan man inte hjälpa fisandet. Har ni kollat det?????

Kul blogg btw.

Gabriella

Anonym sa...

laktosintolerant??... ja, eller raggare.

Dom har oxå en tendens att ha svårt att hålla igen söderut.

I vårt hus kör vi stenhårt på att Fina flickor fiser inte... och skyller allt på älsklingen. (även när han inte är där)

MonasUniversum sa...

Nä, hon har inga lactosproblem, vi har testat henne för allt. Det är helt enkelt GENER!!

Och tack Gabriella!

Och Ewa så klart!

Och Jupp: är jag förvånad?!