lördag 28 februari 2009

Dumsnål bonnläpp

Min man kommer från landet.

Inget ont i det.

Eller, landet var väl faktiskt att ta i.

Han kommer från en håla. Vi pratar ärkehåla med typ 100 hushåll. Där man åkte in till den stora byn på äventyr. Alltså till den stoooora byhålan där hela 1600 pers bor.

Ja ni hajar.

Så jag gissar att man fick snåla in på ett och annat. För att det var långt till förnödenheter, om så behövdes.

Det där har satt konstiga spår.

Härom dagen kom elräkningen. Han fick lätt andnöd. Den var på dryga 5000 riksdaler. Liksom förra månaden. Och månaden dessförinnan.

I går upptäcker jag att vår enda källa för att torka handdukarna i badrummet var avstängd.

Alltså handdukstorken.

Först trodde jag någon råkat stänga av av misstag.

Tills jag plötsligt kom att tänka på maken.

Givetvis.

Han tror på full jävla allvar att han kommer sänka vår elförbrukning anmärkningsvärt om han stänger av handdukstorken.

Vi snackar om samme man som skulle kunna köpa en jävla penna för 2500 kr.

Utan att blinka en sekund.

Jag blir så trött.

6 kommentarer:

Malin sa...

Det är nog akvariet som drar så där mycket ström....

Dubbelörn sa...

Man skulle nästan kunna tro att din o min man är "schläkt"??!! *gapskrattar*

När elräkningen kommer då springer karln o släcker 2 lampor i gästrummet!!! *dhhaaa*

Jag har faktiskt tagit fram uppgifter på hur många kronor en lampa på 40W drar. Tror du det hjälper?! Nää.. för då har han lärt sig nåt svenskt uttryck fr min mamma " Många bäckar små"

De är inte kloka!!

Anonym sa...

Har svarat dig där du ställde frågan. Eller vill du ha svaret hit?
Annika

Anonym sa...

Jag tror som Malin...

Köp en misse av oss istället. Bosse och Berit ska bara ha lite raj raj först! *gapskratt*

Anonym sa...

Säg åt make att ni kastar ut handdukstorken.. och torkar er med servetter istället.

Han kan få åka och köpa första veckans ranson..... 118 paket med DUNI blå exklusiv. :-) Billigt och bra.

Pangbruden sa...

Boka tid hos kommunens energirådgivare åt honom istället:-)