lördag 21 februari 2009

Du som brukar titta på SVT.

SVT har börjat med någon slags återblick emellan programmen. Ni vet; snabba klipp med diverse tv-hallåor genom åren och korta klipp på olika paus-klockor som alltid visades mellan programmen förr i tiden.

Första gången jag noterade detta så satt jag som en jävla loser och log igenkännande, och en miljon barndomsminnen poppade upp.

Och det var en hel massa;

"Amengud, kommer du ihåg den där klockan, och den där?! Och minns du henne?! ....Och honom?!""

Sen hejdade jag mig.

Att jag känner igen SAMTLIGA klockor och SAMTLIGA tv-hallåor kan bara betyda en sak.

Och jag tänker inte ens skriva ut orden här.

12 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Själv kommer jag inte ihåg ett skit..

;-)

Pok

Mallabörjarnogblisenilbralla

Kia sa...

Du har nog helt enkelt sett mycket på svt den senaste veckan. Jaa, så måste det vara för alla i min ålder - för så är det för mig

Diverselådan! sa...

Min kompis Majken och jag kände också igen samtliga klockor och hallåor och undrar nu vad det betyder?
Kram från Annette och Majken

Dubbelörn sa...

Jag med... *rodnande*

Anonym sa...

Exakt!! Jag fick samma känsla i kroppen, speciellt av de där pausklockorna.. kände igen alltför många!! ;o)

Men gud va kloka vi måste vara som levt så länge!! :o)

Suzie sa...

Du har ett minne utöver det vanliga, en hjärnkapacitet som skulle göra medlemmarna i Mensa gröna av avund.
Jag förstår att du inet ville skriva ut detta för det kan ju uppfattas som skryt och skrävel. Men det går ju inte att blunda för fakta....

Anonym sa...

Jag har i vanlig ordning missat allt vad klockor och hallåor heter.
Men jag minns Televinken och tant Anita...

Anonym sa...

jamen Mona, du har ju ett underbart bra minne förståss!

Mita sa...

You´re not alone...

ullrika sa...

att du tittar för mycket på TV såklart! inget annat :)

ps. loser stavas för dom flesta med ett "o". fast det beror på vad man pratar om kanske, hihi!

MonasUniversum sa...

Sorry Ullisen, ibland går det fort!

ullrika sa...

jag förstår apselut! går för mycket tid åt tv-tittning ju ;D