torsdag 19 februari 2009

Det perfekta förhållandet.

Jag gillar att vara ensam.

Och jag gillar att vara gift.

Kombinationen i mitt fall är synnerligen opassande eftersom vi dessutom arbetar ihop.

Jag är aldrig ensam.

Till råga på allt så är vi sällan överens om en hel del. T ex inredning.

Så nu har jag kommit på hur vi ska göra när vi blir rika.

Vi köper två radhus. Vägg-i-vägg.

Han i ena, och jag i andra.

Han får ha det som han vill.

Och jag som jag vill.

Och så ses man när det passar.

På fullt allvar.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Smidig lösning! Särbo på nära avstånd. I bland är det skönt att vara ensam. Jag ska på tjejträff i Göteborg i helgen. Vet du vad jag bl.a ser framemot? Tre timmars tågresa, ENSAM! Härlig känsla va?!

Anonym sa...

Håller med dej, detta måste vara det allra bästa sättet att klara av ett förhållande på, för frivillig ensamhet är gudomlig.

Pangbruden sa...

Vi har varsitt hus.. fungerar helt ok.. Visst har vi planer på att flytta ihop men faktum är att jag värjer mig lite. För allt som du skriver stämmer.. man har inte samma smak, behov och vill gärna vara ensam av och till.

Anonym sa...

Gillar!

Anonym sa...

Eler så bor du kvar där du bor... och låter make flytta ut till boden på tomten. Kan funka redan innan ni blir rika! ;-)

Asså... vaffö vänta?

Anonym sa...

Kanske inte så dumt. Att tom arbeta ihop kan ju vara överkurs...Vi reser till och från jobbet tillsammans oftast och visst är det oftast bra, men ibland skulle man behöva ensamheten mellan jobbet och hemmet.

Malin sa...

Kör på det! Fast kanske en idé att börja med att se till att du får ensamtid nu på stört?

Anonym sa...

Inte helt fel!

Monica sa...

tänk på vad du skriver nu ...

Anonym sa...

Ja, gissa hur många gånger jag önskat att jag hade en liten etta på stan.. å jag jobbar inte ens med min man på dagarna!! ;o)