lördag 21 februari 2009

Ett stolt modershjärta

Vaknar av att jag hör någon hoppa ned på golvet. Sen hör jag springande steg och något som släpas.

Sen blir det lite stök, bök och ett blip-blip-blip-ljud från den digitala displayen på tvättmaskinen.

Jag hör en lådsmäll, och sen vattenkranen som sätts på.

Springade steg tillbaka in i rummet. Garderobsdörr öppnas. Tyst en stund. Sen kommer elefanthjorden i form av två små fötter inspringandes på vårt knakande trägolv.

Någon lyfter på täcket och viskar HÖGT;

"Maaaaaamma, jag tog av täcket och pyjamasen och la det i badkaret, och sen tog jag påslakanet och lakanet och la det i tvättmaskinen och satte på 60 grader och sen tog jag en tvättlapp och så tvättade jag rumpan och snippan och titta vad fin klänning jag har mamma!"

Talibanen 5 år.

Skulle inte tro att jag behöver oroa mig nämnvärt för hennes framtida självständighet.

16 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅhhhh...... STUMPAN!!!! :-)

kram från mig!

Monica sa...

gulleunge;)

Anonym sa...

Det där är en mer avancerad manöver än vad min sambo mäktar med. Imponerande.

Josefine sa...

ååh! :)

Anonym sa...

Åh så underbar!
Jag blir alldeles tårögd ^^

Pangbruden sa...

Åhh lila gumman! Vilken tjej du har:-)

Isabelle sa...

Lilla underbara prinsessan Taliban :) Hon är ju bara bäst!

Anonym sa...

Naaaw, så otroligt gulligt!! Hon klarar sig själv.. Imponerande!!

Dubbelörn sa...

Goaste supertjejen!! Hon ÄR underbar!!

Stor kram

Anonym sa...

Otroligt!!

Anonym sa...

Som sagt, henne behöver du inte bekymra dig för i framtiden.

Lasses son fick jag visa tvättmaskin för första gången i höstas när han flyttade in i sin första 1:a i Eksjö.....

Anonym sa...

Kanske något för maken att försöka ta efter! ;)

Gunilla sa...

Lilla stumpan. Tror inte heller du behöver bekymra dig.
Sicken raring hon är.

Mita sa...

"Kvinnor kan"!

Suzie sa...

Att vara sängvätare skapar oftast känslor av skam och skuld hos barnet. Men det du lärt henne skapar istället känslor av stolthet och ett stärkt sjävförtroende. Bra jobbar Mona!! Talibanen är en kompetent gullunge!! Hennes personlighet och din pedogiska förmåga är en oslagbar kombination!!

Sofia - SofiaFj sa...

Duktig tjej! Jag läste diskmaskin först... blev lite knasigt då.