tisdag 10 februari 2009

Jamen TACK för alla kommentarer.

Man kan ju tro att en make som läser föregående inlägg kanske är lite ödmjuk och rannsakar sig själv en smula.

Icke min man.

Sur som ättika.

Och när maten är uppäten så reser man sig från bordet, ställer tallriken på diskbänken och går in till arbetsrummet.

Jag höjer mitt ögonbryn ända upp till hårfästet. Och slänger ur mig: "..så du bara går?!!"

Maken kommer tillbaka och är nu ytterst irriterad.

"Jag drar ju faktiskt mitt strå till stacken, på dig låter det som om jag inte gör ett skit!"

På jobbet; ja, mycket/mest

Hemma; icke det minsta.

Och återigen förvånas jag över hans matematiska oförmåga, som när det kommer till bissniss är oklanderlig.

"Men du, jag drar ju mitt strå till stacken på jobbet OCH tar hand om hela hemmet."

Han tycker på fullt allvar att jag är ute och hojar. För hans enorma arbetsbörda är way more värd än den tid jag lägger ned på arbete, oavsett var jag befinner mig.

Så han säger:"Jamen ansök om skilsmässa då!"

En timme senare kommer den klassiska cp-frågan:

"Ska du ha mens, eller?"

Och jag känner för första gången på 10 år att om jag skulle bli singel så är det fan inte hela världen.

Don't press your luck baby. Och med tanke på storleken på den här kossan, så är det inte svårt att föreställa sig hur saknad hon kommer att bli. Trust me.

Så. Nu ska jag inte tjafsa mer om det här för er.

Och ja.

Jag ska ha mens.

8 kommentarer:

Karina sa...

*asg*...underbart alltså...jag menar med den *klassiska frågan*...
Känns igen...oops

Kram i massor

Anonym sa...

Kon behöver gå ut på riktig krogrunda med övernattning!

Har du varit eller ska du? Den du skrev om för ett tag sedan...

För det behöver du serru!

Isabelle sa...

Håller med föregående talare.
Du behöver egentid. NU! Lite lugn och ro varvat med lite latjolajban :)

Anonym sa...

Uueeh!
Här är det maken som ska ha mens. Jag skulle bräcka en ängel när det kommer till tålamod.
Ut och sup med brudarna eller res bort en vecka så är nog båset välkrattat när du kommer tillbaka.

Anonym sa...

Ha ha..du är underbar.

Till mannen: Om det är dags för mens eller ej...han borde ju kunna räkna och vet när det är dags att backa :-)

Men egentid som flera sagt. Jaaaa

Pangbruden sa...

Jag hade fan i mig inte accepterat det här.. Sorry jag vill inte lägga mig i och jag känner er inte men om min man hade sagt så till mig hade han åkt ut ur huset med en sådan fart att han skitit ner sig av ren skräck!

Stå på dig Mona!!! Och den där jävla mensfrågan?? Vad tusan är det för fel på karlar som ställer den?? Inte sjutton frågar jag om dom har problem med prostatan så fort det är något.. Det är bara en dålig ursäkt för att få skylla ifrån sig..

Ooops här gick jag minsann igång.. och jag ska inte ens ha mens..:-)

Unknown sa...

Hmm, ja ibland kan man ju undra vad det är för fel på dom
Har själv en karl som "känner sig lite krasslig" och då knappt kan ta sig fram till tv-soffan
Att föreslå att han kan vika tvätten är aaaaldeles för mycket begärt - för han är ju sjuk!

Dom har tur som har oss, annars skulle dom säkert lägga sig ner och självdö

Som tur är för sambon så är jag rätt så förjust i honom och dessutom utrustad med ett tålamod som är större än jag någonsin trodde
Men jag förstår precis vad du menar, tyvärr..

Anonym sa...

Hallå va....du har inte svarat på min fråga! Har du unnat dig en intevarahemmahelg?