torsdag 12 februari 2009

Spyfärdig

Maken informerar mig för någon vecka sedan om att nästa styrelsemöte (föräldrakooperativet) skall hållas hemma hos oss som ikväll.

Och så tillägger han: "vore finfint om du fixar 5 semlor också."

Och som den utomordentligt lydiga hustru jag är, så ordnar jag det.

Givetvis.

Det som stör mig dock är att vi övriga i familjen måste äta ute ikväll. Och i ett svagt ögonblick säger jag ja till talibanens förslag om McDonalds.

Jag är tillräckligt fet och ska egentligen hålla mig därifrån. Och nej, jag tycker deras sallader smakar skit.

Så idag slutar jag tidigt för att hinna hem och städa satan. Fixar bauta-semlor på vägen. Hämtar talibanen.

Och när vi kommer hem för att hämta tonåringen så ringer maken. Nån är sjuk så mötet är inställt.

Men eftersom ett löfte är ett löfte, så var det bara att pallra sig iväg till McDonalds.

Och eftersom varken taliban eller tonåring gillar semlor, så sitter jag här nu med FEM bauta-semlor.

Med god vilja får maken i sig två när han kommer hem.

Jag har i detta nu tryckt i mig två och en halv semmeljävel.

Och känner att en släng av bullimi inte skulle skada.

En kvart-14 dagar sådär...

15 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh...vad gott! Jag har faktiskt inte ätit någon semla i år! Fast två och en halv kanske va lite mycket.

Mita sa...

I-lands problem. Fast gott.

Anonym sa...

Ja herregud, semlorna blir ju oätbara om man sparar dem till dagen efter! ;o)

Suzie sa...

Jag är två maginfluenser från min matchvikt ;-)

Anette Lefwander Kalaitzi sa...

Jag älskar dig Mona! kram Nettan
ps har gått upp 7 kilo sen jag slutade röka ds

Anonym sa...

heja heja heja :-)

Anonym sa...

För en gångs skull tycker jag inte synd om dig, Mona!

En av mina bästa vänner har ett bageri som gör några av Stockholms bästa semlor... Brukar väl bli en 15-20st/säsong. :)

Monica sa...

har inte käkat en enda semla men jag ska!!!
Ska ta med kommandoran till baristan om jag hinner;)

Anonym sa...

Åhh va gott! Har inte ätit en semla på vet inte när... Har du fixat japanskan eller ska jag be sonen ringa dig :-)
Fredag imorgon kväll. Vad gör du?
kram
LiSe

Anonym sa...

PS. Kolla Facebook
LiSe

Pangbruden sa...

Man måste inte äta dom..

Hemmalycka sa...

Skulle ha gjort precis som du!

Anonym sa...

Hoppas du får en underbar dag :)
allt väl?

Anonym sa...

Alltså man kan spara dem, äta en ena kvällen och sedan äta den andra en annan kväll! Ta dig i kragen nu!

Z sa...

Eller så kan man ju bara slänga dem. Om man nu får lite ågren och inte kan hålla fingrarna borta... Skulle jag gjort... Annars ryker dem allihop ner i min mage!!! :-)