lördag 14 februari 2009

Gammelgädda.

Jag har fullkomligt snöat in på inredningsbloggar. I synnerhet www.styleroom.se. Jag dammsuger varenda bild.

Alldeles nyss råkar jag på en bild på en byrå. På byrån står ett inramat foto. Insändaren skriver något i stil med:

"Gammalt foto på min mor & jag. Älskar hennes glasögon på det här kortet, stora & härliga!"

Och jag sätter morgonkaffet i halsen. Inte för att jag känner människan. Snarare för att glasögonen i stort sett är identiska med vad jag själv bar på den tiden.

Och jag inser att jag faktiskt inte är 25 år. Jag bor i en medelålderskropp, men hjärnan hänger inte riktigt med.

Och insikten om att man vid 43 års ålder faktiskt kan ha en 18-25-årig dotter, som skickar in sina inredningsbilder till nån jädra sajt, är en fullständig chock så här en stilla lördagmorgon.

Jag går fan och lägger mig igen.

6 kommentarer:

Mita sa...

Kram på Alla hjärtans dag!

Isabelle sa...

*asg* Ja du det är svårt att hänga med i svängarna. Att jag fyllt 30 har jag fattat men sen slutade liksom tideräkningen i hjärnan. Med kroppen är det tvärtom, den har inte vett att vara medelålders ens utan har rusat iväg över pensionsåldern. Inte konstigt att man blir förvirrad.

Önskar dig en fin alla hjärtans dag! Kram!

Anonym sa...

Styleroom ju tyvärr beroendeframkallande... =))

Lee

Anonym sa...

Jag ælskar att vara 43! Jag ær som jag vill, ser ut som jag vill och kan tillåta mig att vara hur barnslig och pinsam som helst. Bara før att jag ær 43 och inte 18!

Man blir lætt som man umgås och jag umgås med tonåringar dygnet runt =)

Den bæsta kompimangen fick jag hæromdagen nær en elev sa: du ær inte som andra lærare!

kram!

Anonym sa...

Det vet du väl att tjejer blir 27 och sedan 43. :)

ullrika sa...

nääää!! jag dör av skratt! vaddå? bli gammal? inte jag. såklart... eller?!