torsdag 19 februari 2009

I de finare kvarteren.

Det finns en enda nackdel med att vi flyttat vårt huvudkontor hem till Äppelviken i Bromma; det finns noll lunchrestauranger i närheten. I alla fall inga goda.

Så det är hemlagad lunch every day.

Och det är ju bra. Man spar ju en del stålingar. Kan man säga.

Idag spenderar jag halva dagen på Östermalm. Kollegorna och jag bestämmer oss för att lyxa till det med en restauranglunch.

Vi flyttade den 1 november förra året.

Så visserligen har knappa 4 månader passerat, men inte fan kommer jag ihåg att en sketen lunch kostade 220 pix!

220 jävla kronor.

Och jag drack vanligt kranvatten.

Eller så ÄR det så dyrt på just fiiina Östermalm.

Näpp.

Det blir fortsatta lunchlådor för min del.

Men.

Det var ju faktiskt ganska gott. Eller ja, det var inihelvete gott.

2 kommentarer:

Monica sa...

220 spänn *skämmas på dig*
du prova italienska jag prata om korsningen ulvsundavägen / drottningsholmsvägen!

Anonym sa...

För 200kr hoppas jag att det var riktigt gott!