onsdag 20 augusti 2008

Svårt val

Jag tror inte jag är ensam om att tycka att när man är på jobbet så vill man inte gå hem, och när man är hemma så vill man inte gå till jobbet.

Jag har för vana att dels vara stenhård med att lämna jobbet samma tid varje dag och dels stänga av min mobil i samma sekund som jag kliver in på dagisgården. För barn är bara barn ett kort tag och vis av erfarenhet så vet jag ju hur jävla fort det går. Så även om det brinner på jobbet så drar jag. Ofta till makens förtret.

Men ibland inträffar oväntade saker.

Som idag.

Jag står med ytterkläderna på och ska rafsa ihop datorn när telefonen ringer. Jag överväger att inte svara men gör så.

Det visar sig vara inköpschefen world wide på ett multinationellt företag.

Och då är det liksom inte läge att säga; "ööh du, kan du återkomma i morgon för jag ska till dagis nu."

Och då får man smöra/ljuga för talibanen och säga att man var sen för att man stannade och köpte en påse tuggummi till henne...

7 kommentarer:

Monica sa...

men hon gillar vel att vara på dagis eller klockar hon dig när du kommer? om du er sen 10-15 min gör väl inget väl , då blir man bara stressad , bara man inte gör det till en vana som sagt;)

Dubbelörn sa...

Vet du va? Det är faktiskt helt OK att säga precis just så, trots att det är en "mulitinköpschef". Har jobbat på mycket stooora "multiföretag" o har sett chefer på alla nivåer gå hem för att hämta barn fr dagis, spec de med delad vårdnad. Så du skulle inte vara unik, bara visa dig helt vanligt mänsklig ;)

Kram vännen

Anonym sa...

Du ska ha en stor kram och en eloge för att du tänker som du gör ang. mobiltelefonen! Jag vet hur det kan vara - arbetar på förskola. Vi har t o m skrivit i vår nya infoskrift att vi vädjar till föräldrarna att de ska stänga av mobilen när de lämnar och hämtar, så de kan koncentrera sig på barnen... Tänk att man ska behöva påminna om det!

Suzie sa...

Ja det är konstigt det där...att barnen åldras men själv är man lika ung och fager som alltid....

Huvudsaken är väl att Talibanen inte får tuggummi varje dag....ibland kommer man ju försent till dagis av anledningar man inte kan påverka, stopp i tunnelbanan, bilköer, drivis och snöstorm.

Anonym sa...

Måste säga att nu får du mig inte bara att skratta, utan även att tänka till... Måste nog bli bättre på att stänga av mobilen i förhållande till barnen// Sol på dig

Jannice sa...

Tuggummipåsen var en hit - den kopierar jag. Min mammaångest förföljer mig ständigt, och jag undrar vad man ska göra åt den... inte räcka till-problemt är sick jobbigt att tacklas med!

BARISTAN sa...

det är bra för moralen för barn att väta lite. å andra sidan så kanske hon inte har koll på klockan så bra. så håller personalen på dagis igen näbben så sitter nog talibanen lungt ett par minuter till.. eller så får du köpa MER godis.

ta hand om dig M.

/kungen